یک کلیسا در برلین درهای خود را به روی مسلمانان گشود

این مسلمانان به دلیل قوانین فاصله‌گذاری نتوانستند برای عبادت در مسجد جا پیدا کنند

در آلمان نزدیک به ۱۷۸ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است- JOHN MACDOUGALL / AFP

کلیسایی در برلین درهای خود را بر روی مسلمانان باز کرد. این مسلمانان که ابتدا به مسجد خود رفته بودند، به خاطر قوانین فاصله‌گیری نتوانستند برای دعا و نماز جا پیدا کنند.

آلمان که پس از کاهش آمار مرگ و میر، رفع محدودیت‌های کرونایی را آغاز کرده، از چهارم ماه می اجازه برگزاری برنامه‌های مذهبی را صادر کرد مشروط بر آن که فاصله‌گیری ۱/۵ متری رعایت شود.

کلیسای «مارتا لادران» در منطقه شیک کرویزبرگ به کسانی که قصد شرکت در نماز جمعه پایان ماه رمضان را داشتند اما به خاطر قوانین کرونایی امکان ورود به مسجد را پیدا نکردند، اجازه داد از کلیسای آنها استفاده کنند.

ظرفیت مسجد دارالسلام برلین در منطقه نویکولین به خاطر رعایت قوانین فاصله‌گیری حالا بسیار کمتر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امام جماعت این مسجد به رویترز گفته «این نشانه بزرگی است. مایه خرسندی در ماه رمضان است و موجب شادی در چنین شرایط بحرانی است. این بیماری مردم را به هم نزدیکتر کرده است. همه ما عضو یک جامعه هستیم.»

سامر حمدون، از نمازگزاران اضافه کرد «دیدن آلات موسیقی و نقاشی‌ها در کلیسا برایم عجیب بود. اما وقتی خوب نگاه کنی و مسائل پیش و پا افتاده را کنار بگذاری می‌بینی که اینجا هم خانه خداست.»

به گفته مسئولین روز شنبه بیش از ۴۰ نفر از شرکت‌کنندگان مراسم مذهبی در کلیسایی در فرانکفورت، با این که قوانین فاصله‌گیری را رعایت کرده بودند، به این ویروس مبتلا شدند.

رستوران‌ها و کافه‌های برلین از ۱۵ می اجازه پیدا کردند، در صورت رعایت جدی قوانین فاصله‌گیری نظیر دور کردن میزها از یکدیگر و پوشیدن ماسک برای خدمه رستوران، درها را به روی مشتری باز کنند. 

بر اساس گزارش مؤسسه رابرت کخ، در آلمان نزدیک به ۱۷۸ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده که ۸۲۱۶ نفر آنها جان خود را از دست داده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان