نیویورک بار دیگر کِی جان خواهد گرفت؟

بر اساس طرح فرماندار نیویورک، شهرهای مختلف این ایالت مجاز به بازگشایی نخواهند بود مگر آن که واجد هفت شرط باشند

هتل‌ها هنوز در فهرست طرح بازگشایی فرمانداری نیستند - Cindy Ord/Getty Images/AFP

دو ماه پس از قرنطینه شهر نیویورک برای مهار گسترش ویروس کرونا، ساکنان و بازدیدکنندگان این شهر مشتاقانه می‌خواهند بدانند که شهر محبوب‌شان چه وقت دوباره به زندگی عادی بازخواهد گشت. 

در حالی که منحنی اپیدمی این شهر همچنان در حال مسطح شدن است، کسب و کارهای غیر ضروری تعطیل مانده و اکثر رستوران‌ها، میخانه‌ها و جاذبه‌های گردشگری کماکان بسته‌اند. 

بر اساس طرح ارائه شده از سوی اندرو کوئومو، فرماندار ایالت نیویورک، مناطق و شهرهای مختلف این ایالت مجاز به بازگشایی نخواهند بود مگر آن که واجد هفت شرط تعیین شده برای تست و نیز بستری شدن باشند. 

به این ترتیب وقتی پنج منطقه شهرداری شهر نیویورک تمامی شرایط لازم دستورالعمل را دارا باشند، سرانجام مجاز به بازگشایی تدریجی خواهند بود. 

بیل دبلازیو، شهردار نیویورک، روز پنج‌شنبه گفت انتظار دارد شهر تا اول ماه ژوئن میلادی، به اولین معیار دست یابد، اما نیویورک سیتی، تا امروز تنها چهار مورد از هفت شرط دستورالعمل را محقق کرده است.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رستوران‌ها، جاذبه‌های گردشگری، فروشگاه‌ها و هتل‌های نیویورک وقتی بازگشایی خواهند شد که شهر تمامی شرایط را داشته باشد. 

میخانه‌ها و رستوران‌های نیویورک چه وقت مجاز به بازگشایی خواهند بود؟

به گفته آقای دبلازیو، رستوران‌ها در مرحله سوم طرح بازگشایی شهر نیویورک قرار دارند، در حالی که در مرحله اول، کسب و کارهایی مانند ساختمان‌سازی آغاز به کار خواهند کرد. 

طبق برنامه‌ریزی‌، وقتی شهر در روند بازگشایی به مرحله خاصی برسد، باید دو هفته از آن مرحله بگذرد تا فاز بعدی آغاز شود.

به گزارش تارنمای «ایتر»، «از آنجا که رستوران‌ها در مرحله سوم بازگشایی قرار دارند، دست‌کم یک ماه پس از دستیابی به شرایط اولیه، مردم مجاز به نشستن در رستوران برای صرف غذا خواهند بود. بنابراین در تئوری، اگر مشاغل ساختمان‌سازی در نیویورک پانزدهم ژوئن بازگشایی شوند، اولین تاریخ مجاز برای نشستن در رستوران‌ها برای صرف غذا زودتر از یک ماه بعد، یعنی پانزدهم ژوئیه میسر نخواهد بود.»

در چند هفته گذشته، بسیاری از رستوران‌ها و میخانه‌های نیویورک به منظور ارسال غذا و فروش غذاهای بیرون کار خود را از سر گرفته‌اند.  

فروشگاه‌ها چه وقت دوباره شروع به کار می‌کنند؟

بر اساس طرح بازگشایی «نیویورک فوروارد»، در حالی که ساکنان و بازدیدکنندگان شهر نیویورک احتمالا باید بیش از یک ماه دیگر برای بازگشایی رستوران‌ها صبر کنند، خرید مردم نیز در فاز اول طرح بازگشایی، محدود به خرید کنار خیابانی یا تحویل و ارسال کالا در فروشگاه‌ها خواهد بود، مرحله‌ای که ممکن است از ماه ژوئن آغاز گردد. 

در مرحله دوم این طرح، مردم مجاز به خرید در فروشگاه‌ها و مراکز خرید خواهند بود. 

اگر مرحله اول طرح یکم ژوئن عملی شود و شمار مبتلایان کماکان پایین بماند، انتظار می‌رود فروشگاه‌ها درهای خود را به روی مشتریان و ساکنان شهر از اواسط ماه ژوئن باز کنند. 

جاذبه‌های گردشگری مانند برادوی و ساختمان امپایراستیت چه وقت باز می‌شوند؟

طبق طرح آقای کوئومو، فرماندار ایالت نیویورک، هنر و سرگرمی در مرحله چهارم یعنی آخرین فاز بازگشایی شهر قرار دارد. چیزی که نشان می‌دهد دوستداران تئاتر فعلا برای مدتی باید صبور باشند و برای بازگشت نمایش‌های برادوی به صحنه منتظر بمانند. 

به گفته مقام‌های «لیگ برادوی»، مردم باید انتظار لغو نمایش‌ها را لااقل در روز کارگر، یعنی ۷ سپتامبر، داشته باشند. 

سالن‌های تئاتر همچنان به دارندگان بلیط پیشنهاد تعویض یا بازپرداخت پول آنها را می‌دهند. 

به گزارش ماه آوریل نشریه بلومبرگ، مالک آسمانخراش امپایر استیت، گفته است که طبقه رصدخانه این ساختمان، از جاذبه‌های محبوب گردشگران، تا اواسط ژوئیه بازگشایی خواهد شد. 

در حال حاضر تاریخ رسمی بازگشایی رصدخانه مرکز تجارت جهانی نیویورک معلوم نیست، اما سخنگوی این نهاد به نشریه فوق گفته تعیین تاریخ رسمی یکی از برنامه‌های آنهاست و «طی هفته‌های پیش رو در مورد تعیین تاریخ رسمی بازگشایی به اطمینان بیشتری خواهند رسید.» 

این در حالی است که طبق برنامه‌ریزی‌ها، موزه‌های شهر نیز کماکان بسته می‌مانند و تا فاز چهار بازگشایی نخواهند شد. 

در حال حاضر، میدان معروف تایمز به روی رهگذاران باز است اما تمامی فروشگاه‌ها و اکثر رستوران‌ها در این نقطه شلوغ مرکزی شهر کماکان بسته می‌مانند. 

هتل‌ها کی بازگشایی می‌شوند؟

هتل‌ها هنوز در فهرست طرح بازگشایی فرمانداری نیستند، اما از ۷۰۰ هتل موجود در نیویورک بسیاری بنا دارند تا به طور آزمایشی در اواسط تابستان فعالیت خود را از سرگیرند. 

سخنگوی هتل هیلتون ماه مارس گذشته، در رابطه با هتل «هیلتون نیویورک میدتاون»‌، بزرگ‌ترین هتل شهر، به نشریه نیویورک پست گفته بود: «ما بی‌صبرانه منتظریم تا درهای هتل را به روی مسافران کمی دیرتر در فصل تابستان باز کنیم.»‌

ریچارد بورن، از گردانندگان هتل‌های شهر نیویورک، از جمله هتل ۶۱۸ اتاقه ولینگتن، هتل ۶۶۵ اتاقه پادتایمز اسکوئر و نیز هتل ۶۰۰ اتاقه واتسن به این نشریه گفته که این هتل‌ها «بسته به منحنی ویروس کرونا در سایر کشورها» از تاریخ اول ماه ژوئیه کار پذیرش درخواست رزرو اتاق را از سر خواهند گرفت. 

اما به گفته ویجی دنداپانی، رئیس و مدیر عامل انجمن هتل‌های نیویورک، بازگشایی این صنعت احتمالا بستگی به شمار بازدیدکنندگان دارد.

ویجی دنداپانی به نشریه پست گفته است: «این امر به میزان رونق سفرهای ملی و بین‌المللی بستگی دارد و این که شرکت‌های فناوری چطور به این موضوع واکنش نشان دهند»، اما هتل های لوکس برای مهمان‌های سفرهای تفریحی احتمالا تا «ماه اوت و یا حتی سپتامبر» باز نخواهند شد. 

به گفته دانداپانی، بازگشایی هتل‌های لوکس شهر در گرو سفر مهمان‌هایی است که برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری به اینجا می‌آیند، مراکزی که کماکان تعطیل است. 

© The Independent

بیشتر از جهان