تدابیر ایمنی جدید در خطوط هوایی آمریکا برای اطمینان بیشتر مسافران

صنعت خطوط هوایی به شدت از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده است

خطوط هوایی عمده از مسافران خواسته‌اند تا در هواپیما ماسک بزنند - hristian Petersen/Getty Images via AFP

در گرماگرم شیوع ویروس کرونا شرکت هواپیمایی جت‌بلو و خط هوایی یونایتد از تدابیر ایمنی جدید برای احیای اطمینان عمومی به سفر هوایی خبر دادند. 

این دو شرکت هواپیمایی تدابیر ایمنی خود را روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام و، به گفته خبرگزاری رویترز، تایید کردند که طبق پیش‌بینی‌ها میزان سفرهای هوایی داخلی در ایالات متحده از هفته جاری افزایش خواهد یافت. 

صنعت خطوط هوایی به شدت از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده است، چرا که مرزهای جهان و درهای کشورها به روی گردشگران بسته‌ شده و کشورها حتی سفرهای داخلی را نیز محدود کرده‌اند.

حال که ایالت‌ها به تدریج کارهای اقتصادی خود را از سر می‌گیرند،‌ خطوط هوایی نیز در تلاشند تا اعتماد عمومی را به سفرهای هوایی بار دیگر جلب کرده و صنعت به شدت آسیب‌دیده خود را بازگشایی کنند. 

خطوط هوایی عمده از مسافران خواسته‌اند تا در هواپیما ماسک بزنند و وعده داده‌اند که صندلی‌های میانی را به منظور حفظ فاصله اجتماعی میان مسافران خالی نگاه می‌دارند. 

روز چهارشنبه، خط هوایی یونایتد از تدابیر جدید ایمنی خبر داد، از جمله استفاده از اسپری‌ حاوی ماده ضدعفونی‌کننده کلراکس و دستمال‌های ضدعفونی‌کننده مورد تایید برای مقابله با ویروس کرونا، در فرودگاه‌های پررفت‌وآمد دنور و شیکاگو. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این شرکت قرار است که تدابیر پیشنهادی را در هفته‌های پیش رو، در نقاط دیگر نیز اعمال کند. همچنین قرار است تب خدمه‌ای که از کیوسک‌های فرودگاه‌ها استفاده می‌کنند سنجیده شود. 

جت‌بلو نیز اعلام کرده است که کماکان صندلی وسط هواپیما را خالی نگه می‌دارد و درجه تب خدمه پرواز را در هنگام ورود به هواپیما کنترل می‌کند. 

جت‌بلو نیز مانند یونایتد تدابیر نظافتی داخل هواپیما را با استفاده از انتشار گاز الکترواستتیک افزایش می‌دهد. این گاز اثری شبیه ضدعفونی با اسپری کلراکس دارد.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود می‌نویسد، خط هوایی دلتا نیز قرار است پس از ماه ژوئن، فقط تا ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما مسافر سوار کند تا از انتشار کووید ۱۹ جلوگیری شود. 

رئیس شرکت جت‌بلو و مسئول راهبردی این شرکت، جوآنا گراتی به رویترز گفت که میزان درخواست برای لغو پرواز از سوی مسافران کاهش یافته و میزان خرید بلیط افزایش را نشان می‌دهد.

اسکات کربی، مدیرعامل جدید یونایتد گفت که صنعت مسافرت هوایی شاهد بهبود است اما بعید است تا وقتی که مردم درباره کووید ۱۹ احساس امنیت نکرده‌اند به طور کامل به شرایط عادی بازگردد. 

او گفت: «تا وقتی که مردم کاملا احساس امنیت نکنند و کووید ۱۹ پشت سر گذاشته نشود، به صد درصد ظرفیت خود بازنمی‌گردیم.»

طبق آمار و داده‌های جمع‌آوری شده توسط دانشگاه جانز هاپکینز، اکنون جواب آزمایش بیش از یک و نیم میلیون نفر در ایالات متحده به ویروس کرونا مثبت اعلام شده است. شمار موارد مرگ نیز در این کشور به بیش از ۹۴ هزار و ۹۹۴ نفر رسیده است. 

© The Independent

بیشتر از جهان