راه‌‌ در امان ماندن از بیماری لژیونر

اداره بهداشت عمومی انگلستان می‌گوید ممکن است در دوره قرنطینه باکتری‌های خطرناک تکثیر شده باشند

احتمال تکثیر باکتری کشنده لژیونلا در لوله‌های آب در طول دوران قرنطینه وجود دارد- Tolga AKMEN / AFP

در بریتانیا به علت احتمال تکثیر باکتری کشنده لژیونلا در لوله‌های آب در طول دوران قرنطینه، به کسبه توصیه کرده‌اند لوله‌های آب ساختمان را پیش از شروع به کار کامل خالی کنند.

اداره بهداشت عمومی انگلستان روز سه‌شنبه گفت توکار بودن لوله‌های آب ممکن است باعث رشد باکتری‌ها مخصوصاً در فصل گرم سال شود و سلامت عمومی را به خطر اندازد.

باکتری لژیونلا به طور طبیعی در لوله‌های آب وجود دارد و باعث بیماری لژیونر می‌شود که نوعی ذات‌الریه شدید است و ۱۰ درصد از مبتلایانش را به کام مرگ می‌کشد.

این اداره گفت وجود این باکتری در لوله‌کشی آب ساختمان‌هایی که در دوره قرنطینه بریتانیا بلااستفاده بوده‌اند احتمالاً «برای سلامتی خطر دارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بخش بهداشت و ایمنی این اداره اعلام کرد بیماری لژیونر مخصوصاً برای افراد بالای ۴۵ سال، سیگاری‌ها، معتادان به الکل و کسانی که بیماری‌های مزمن دارند خطرناک است.

بخش بهداشت و ایمنی گفته این باکتری‌ زمانی تکثیر و پخش می‌شود که آب در دمای بالا (بین ۲۰ تا ۴۵ درجه سانتیگراد) راکد بماند.

در راهنمای اداره بهداشت عمومی که در هفته جاری منتشر شد آمده «هر از گاهی تخلیه کردن» لوله‌های آب در طول دوره قرنطینه برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها لازم است.

در این راهنما هم‌چنین آمده همه سازمان‌هایی که لوله‌کشی آب دارند و در این مدت تعطیل بوده‌اند باید این اقدامات را انجام دهند، اما تأکید کرده مراکز خدمات دندانپزشکی، آرایشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی و هتل‌ها بیشتر در معرض خطرند.

سازمان بهداشت عمومی انگلستان گفت «در دوران قرنطینه باید هر از گاهی آب درون لوله‌های ساختمان‌ها را تخلیه کرد.»

«البته لوله‌کشی آب باید پیش از شروع دوباره کار از همه نظر بازرسی شود و نوع اقدام لازم بستگی به مشکلات و پیچیدگی‌های لوله‌کشی دارد.»

«ممکن است لازم باشد سازمان چند کارگر استخدام کند که تخصص‌های مختلف و دانش و مهارت کافی دارند.»

در این راهنما هم‌چنین آمده اگر لوله‌ها نیاز به گندزدایی داشته باشد باید با مشاور امور آب مشورت کرد.

شرکت خدمات بهداشت آب که مقر آن در شهر لیدز است هفته پیش به مردم هشدار داد ممکن است ماندن آب در لوله‌ها موجب رشد و تکثیر باکتری لژیونلا شود.

بن بالدوین، مدیرعامل این شرکت گفت سازمان‌ها باید از همین الآن دست به کار شوند تا در پایان قرنطینه ناگهان به مهندسان فشار کاری بیش از حد وارد نشود.

آقای بالدوین به «یورکشایر ایونینگ پست» گفت «مثلاً اگر مدرسه‌ها، دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها همه در ماه‌های آینده باز شوند تقاضای خدمات لوله‌کشی آب در هفته‌ها و ماه‌های پیش رو بالا می‌رود و احتمالاً تعداد مهندسان کفاف انجام کار را در دقیقه نود نمی‌دهد.»

© The Independent

بیشتر از جهان