آزادی وکیل سابق ترامپ از زندان

مایکل کوهن باقی‌مانده دوران محکومیتش را به خاطر ویروس کرونا در خانه می‌گذراند

مایکل کوهن، وکیل سابق دونالد ترامپ - TIMOTHY A. CLARY / AFP

مایکل کوهن، وکیل سابق دونالد ترامپ که در حال سپری کردن حکم سه ساله زندان است، باقی‌مانده دوره محکومیتش را به خاطر ویروس کرونا در خانه خواهد گذراند. وی به خاطر دروغ‌گویی به کنگره و تخلفات مالی از جمله دادن حق سکوت به زنانی، محکوم شده بود که مدعی بودند با رئیس جمهور سر و سری داشته‌اند.

او در راستای تصمیمی از سوی سازمان فدرال زندان‌ها به مرخصی می‌آید که محکومین غیرکیفری و زندانیان در معرض خطر کرونا را آزاد می‌کند.

آقای کوهن احتمالا امروز پنج شنبه، ۲۱ می، مرخص می‌شود.

پل مانافورت، رئیس سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، هم هفته گذشته از زندان مرخص شد. وی که به خاطر تخلفات مالیاتی و لابی‌گری با بیگانگان محکوم شده بود، فقط اندکی از حکم زندان هفت ساله خود را گذرانده بود.

این دو مرد در جریان تحقیقات دخالت‌های روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ مورد توجه اصلی بازپرس ویژه، رابرت مولر، بودند.

مانافورت، که به گفته وکیلش به خاطر مشکلات تنفسی و کبدی در خطر ابتلا به کویید۱۹ بوده، قرار بود در سال ۲۰۲۴ آزاد شود.

درخواست مرخصی زود هنگام از سوی وکیل مدافعان این دو محکوم انجام شد. البته آقای کوهن که در ماه آوریل خبردار شده بود بقیه حکمش را در منزل سپری خواهد کرد، ناگهان با ممانعت از خروج مواجه شد و در زندان ماند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کاخ سفید هر گونه دخالت در این مورد را تکذیب کرده است.

وکیل مدافع شخصی رئیس جمهور یکی از مدافعان سر سخت اتهامات آقای ترامپ به رشوه دادن به استورمی دانیلز، ستاره پورن، و کارن مکدوگال، مدل پلی‌بوی، بود. هر دو این زنان مدعی بودند با آقای ترامپ رابطه جنسی داشته‌اند. رئیس جمهور این ادعا را رد کرده است.

کوهن گفته است از طرف آقای ترامپ ۱۳۰ هزار دلار به خانم دانیلز پرداخت کرده است. وی همچنین ترتیبی داده تا ناشر روزنامه زرد «نشنال اینکوآیرر» به خانم مکدوگال مبلغ ۱۵۰ هزار دلار بدهد تا داستان او قبل از انتخابات ۲۰۱۶ به دست مردم نیافتد.

کوهن از پشت میله‌های زندان، زمانی که انتظار مرخصی خود را می‌کشید، نامه‌ای نوشت که در آن خود را «کار تمام کن» شرکت ترامپ نامید در حالی که فریب «گیرایی، کاریزما و قدرت» پوشالی او را خورده بود.

وی در سوگندنامه شش صفحه‌ای خود در دادگاه نوشته است هر چیزی که فکر می‌کرده مهم و با ارزش است بعدا معلوم شد از بازار مکاره‌ای آمده که ترامپ فروشنده‌اش بوده و او روح و انسانیت خود را با آنها معاوضه کرده است.

© The Independent