کرونا هزاران نفر را در کشتی‌های تفریحی محبوس کرده است

کرونا بیش از ۱۰۰ هزار نفر از خدمه کشتی‌های تفریحی را در دریا سرگردان کرده است

بسیاری از کارکنان و خدمه در کشتی‌ها گیر کرده‌اند و هنوز اجازه بازگشت به خانه ندارند- Arun SANKAR / AFP

به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا که صنعت گردشگری را فلج کرده است، بیش از۱۰۰ هزار نفر از خدمه کشتی‌های تفریحی هنوز هم در دریا گیرکرده‌اند، و دولت‌ها اجازه نمیدهند که آنها به خشکی بازگردند.

پس از مبتلا شدن مردم به کووید ۱۹ در کشتیهای مختلف، در ماه مارس صنعت (سفر با) کشتی تفریحی متوقف شد و سفرهای جهانی نیز توسط دولتها ممنوع شد.

به گفته خبرگزاری میامی هرالد، خدمه ها در دریا گیر کرده اند و به‌رغم آن که بسیاری از آنها در کشتی‌ها، دور از دوستان و خانواده هایشان بلاتکلیف مانده اند، دستمزدی هم دریافت نمیکنند.

کارکنان قادر به کار کردن نیستند، اما از آنجا که قوانین استخدامی ایالات متحده شامل اکثر کشتی‌ها نمی‌شود، زیرا در این کشور ثبت نشده اند، از شرایط لازم برای دریافت کمک های دولتی برخوردار نیستند.

با بسته شدن مرزها در طول همه گیری ویروس کرونا، کشتی‌های تفریحی بدون مقصد مشخصی در میان اقیانوس‌ها درحرکتند و کارکنان آن‌ها منتظر اجازه بازگشت به خشکی و خانههای خود هستند.

اکثر مسافران کشتی‌ها توانستند در ماه آوریل به خشکی بازگردند، اما بسیاری از کارکنان و خدمه در کشتی‌ها گیر کرده‌اند و هنوز اجازه بازگشت به خانه ندارند.

این موقعیت بر وضعیت روانی برخی از آنان تاثیر گذاشته است، و گزارش می شود که برخی از آنها در اعتصاب غذا هستند و همچنین در دو کشتی متفاوت، دو نفر با پرش از عرشه اقدام به خودکشی کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، در کشتی‌هایی که در دریا گیر کرده‌اند تا کنون هفت مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا و ۵۷۸ مورد مثبت ابتلا به آن ثبت شده است.

چندین شرکت‌ دارنده کشتی‌های تفریحی به نشریه میامی هرالد گفته‌اند که می‌کوشند تا کارمندان خود را به خشکی برگردانند، اما با درگیر راهبردهای دولت در طول همه‌گیری هستند.  

سخنگوی خط  کشتی تفریحی دیزنی، کیم پرونی، به آن نشریه گفت که کارمندان در خشکی «با تلاش خستگی‌ناپذیر می‌کوشند آنها را برگردانند»، اما افزود که «با تغییر مداوم قوانین در سراسر جهان، مرزهای بی‌شماری هنوز بسته است و محرز شده است که این وضعیت، روند بسیار پیچیده‌ای است.»

 لوکا بیوندولیو، سخنگوی شرکت کشتی‌های تفریحی (MSC)  افزود: «ما به طور مداوم از طرف خدمه خود با بالاترین مقامات دولت‌ها در این کشورها  در ارتباط هستیم و در بعضی موارد حساس توانستیم آنها را قانع کنیم که اجازه بازگشت خدمه ما را بدهند.»

با این حال، راکفورد ویتز، مدیر برنامه مطالعات دریایی در دانشکده فلتچر دانشگاه تافتز، به این رسانه گفت: این شرکتها وقت کافی داشته اند تا با کمک دولتها راه حلی بیابند.»

آقای ویتز گفت که «باید نشان دهند که در شرایط اضطراری قادر هستند افراد را از کشتی خارج کنند و به خانه  بازگردانند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی افزود: «باید بتوانند مشتریان خود را قانع کنند که  توانایی یافتن راه حل را دارند و با مقامات بهداشت عمومی کار سازنده‌ای انجام می‌دهند. بهانه‌گیری در خصوص این موضوع  در ماه می ...! برای پیدا نکردن راهی برای بازگشت به خانه، بهانه‌ای نیست.»

طبق طرح ردیابی همه گیری کرونا توسط دانشگاه جان هاپکینز، تا کنون نتیجه آزمایش بیش از ۱.۵ میلیون نفر در ایالات متحده مثبت اعلام شده است. تعداد جان‌باختگان هم حداقل به ۹۰ هزار و ۳۶۹  نفر رسیده است.

بیشتر از جهان