جاسیندا آردرن، محبوب‌ترین نخست‌وزیر نیوزیلند در صد سال گذشته

او جوان‌ترین نخست‌وزیر نیوزلند است

نیوزلند تدابیر شدید قرنطینه «سطح چهار» را به مدت یک ماه اعمال کرده بود-Mark Mitchell / POOL / AFP

بر اساس نتایج یک نظرسنجی تازه، جاسیندا آردرن محبوبترین نخست وزیر نیوزیلند در  صد سال گذشته شناخته شده است. 

در اولین نظرسنجی پس از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا، محبوبیت حزب کارگر، حزب نخست وزیر نیوزیلند، با افزایشی ۱۴ درصدی به ۵۶.۵ درصد رسیده است که بالاترین نرخ محبوبیت در میان همه احزاب است. 

همزمان، حزب ملی، بزرگترین حزب پارلمان نیوزیلند، با کاهشی ۱۲.۷ درصدی روبه‌رو بوده است و محبوبیت آن به ۳۰.۶ رسیده است. 

 خانم آردرن از محبوبیت ۵۹.۵ درصدی برخوردار است که در مقایسه با نظرسنجی قبلی افزایشی ۲۰.۸ درصدی داشته است. این بالاترین امتیاز برای یک رهبر در تاریخ نظرسنجی‌های نهاد تحقیقاتی نیوز هاب-رید، است. 

خانم آردرن به نیوز هاب گفت:‌ «‌این بیانگر کاری است که مشترکا انجام داده‌ایم. من سعادت این را داشته‌ام که در این دوران رهبری کشور را عهده‌دار باشم.»‌

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نظرسنجی همچنین در سوالی از شهروندان، احساس آنها را در باره تدابیر قرنطینه کشور با سطح سخت‌گیری سه جویا شد، که ۹۲ درصد از پاسخ‌دهندگان این تصمیم را درست قلمداد کرده‌اند. 

نیوزلند تدابیر شدید قرنطینه «سطح چهار» را به مدت یک ماه اعمال کرده بود. 

این در حالی‌ست که تدابیر قرنطینه در کشور اکنون به «درجه دو» رسیده است و همزمان با بازگشایی برخی از کسب وکارها، از جمله مراکز خرید، سینماها و کافی شاپ‌ها از پنجشنبه گذشته،  تدابیر سختگیرانه فاصله‌گیری اجتماعی برای شهروندان کماکان ادامه دارد. 

آمار جدید مبتلایان در آن کشور به طرز چشمگیری کاهش یافته است. تعداد مبتلایان اکنون ۱۴۹۹ نفر و تعداد جان‌باختگان ۲۱ نفر است. 

نخست وزیر جوان نیوزیلند حالا چنان محبوب قلب‌ها شده است که مردم اصطلاح «شیفته جاسیندا»‌ را برای او ابداع کرده‌اند. او جوانترین نخست وزیر و سومین زنی است که در مقام نخست وزیری زمام امور را به عهده گرفته است. 

همزمان، این کشور کوچک واقع در اقیانوس آرام قرار است روز چهارشنبه برنامک نرم‌افزاری ردیابی تماس را برای کمک به مردم در نظارت بر رفت و آمدهاشان راه‌اندازی کند. در عین حال، دولت گفته است که اطلاعات حاصل از ردیابی را جز با خود کاربر، با کسی به اشتراک نخواهد گذاشت. 

© The Independent

بیشتر از جهان