غنی به ارتش: شمشیرها را از غلاف بیرون کشیده و دشمن را نابود کنید 

«اجازه ندهید مردم بی‌گناه افغانستان به خاک و خون کشیده شوند»

عکس آرشیوی از فارغ‌التحصیلان ارتش ملی افغانستان، ۱۹ نوامبر ۲۰۱۸- HOSHANG HASHIMI / AFP

رئیس جمهوری افغانستان در دیداری که با بخش‌هایی از ارتش این کشور داشت، به آنان گفت: «دشمن توانایی رویارویی با شما در میدان جنگ ندارد، اکنون شمشیرهایتان را از غلاف بیرون بکشید و قدرت‌تان را به آنان نشان دهید و نابودشان کنید.»  

محمد اشرف غنی احمدزی، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای مسلح افغانستان، پس از بازدید و بازرسی بخش تشریفات فرماندهی کل یگان عملیات‌های ویژه کماندویی کشور، به آنان گفت: «هر بار که به اینجا می‌آیم، احساس شادی و افتخار می‌کنم، چون شما بازوان توانمند این وطن و محافظان قانون، آزادی و جان هموطنان‌تان هستید. من به شما افتخار می‌کنم و می‌گویم که دشمن توانایی رویارویی با شما در میدان جنگ ندارد. اکنون در برابر دشمنانی که به کودکان، زنان و هموطنان غیرنظامی‌تان حمله‌ور می‌شوند، شمشیرهایتان را از غلاف بیرون بکشید و نابود‌شان کنید.»

آقای غنی در ادامه به نیروهای کماندویی گفت: «ما به هیچ کسی اجازه نمی‌دهیم که فرزندان و زنان ما را شهید سازند. اکنون زمان آن رسیده است که یک بار دیگر قدرت و توان‌تان را به دشمنان مردم این کشور نشان بدهید. من باور دارم که می‌توانید قدرت‌تان را اثبات کنید. آنان فکر کردند که افغانستان از بزرگان و شیرمردان خالی است، اینان همه شیر‌مردانند که دشمن را در هرجا جست‌وجو و نابود می‌کنند.»

 

رئیس جمهوری افغانستان تاکید کرد: «نیروهای امنیتی و دفاعی افغان می‌توانند صلح و ثبات بیاورند و هم جنگ را مدیریت کنند و هم اهداف شوم دشمن را خنثی سازند، زیرا این نیروها ضامن و محافظان قانون، استقلال، تمامیت ارضی و پنج نسل آینده در این کشور هستند.»

ژنرال محمد فرید احمدی، فرمانده‌ کل یگان عملیات‌های ویژه کماندوی افغانستان نیز به رئیس جمهوری غنی و مردم کشور اطمینان داد و گفت: «مانند گذشته به دفاع از کشور متعهد و آماده هر گونه فداکاری هستیم.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این دیدار آقای غنی، در حالی از یگان ویژه کماندویی کشور انجام می‌گیرد و به آنان دستور داده می‌شود که بر دشمنان افغانستان حمله برند و به آنان اجازه ندهند که مردم بی‌گناه این کشور را به خاک و خون بکشانند که هفته پیش، دو حمله خونین در کابل و استان ننگرهار صورت گرفت که در نتیجه‌ آن دو حادثه، شمار زیادی از زنان، کودکان و افراد غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

این حملات خشم رئیس جمهور غنی را برانگیخت و شامگاه همان روز در یک پیام تصویری به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور دستور داد که حملات تهاجمی‌شان را بر دشمنان افغانستان آغاز کنند و شدت دهند و در هر گوشه‌ای که این گروه‌ها لانه دارند، نابودشان سازند.

شهروندان افغانستان نیز از حملات اخیر در کابل و ننگرهار خشمگین شده‌اند و از دولت خواسته‌اند که دیگر بیش از این به دشمنان مردم  رحم نکنند و آنان را هرچه زودتر نابود سازند.   

نورالله جاوید، کارشناس نظامی، به ایندیپندنت فارسی می‌گوید: «آوردن صلح و سخن گفتن از پایان جنگ کنونی در کشور ما با التماس و زاری به‌ثمر  نمی‌رسد و این هم منطقی نیست که دشمن بدون آن که به توانایی‌های نظامی ما پی برده و هراس داشته باشد، به روند صلح و مذاکره تن دهد. دولت ما باید چیزی را که به زبان آورده است، اکنون برای نابودی دشمنان این کشور در عمل نیز پیاده کند و در هر گوشه و کنار افغانستان که این گروه‌ها لانه دارند، بدون تاخیر حمله‌ور شوند. آن‌وقت خواهید دید که دشمن چگونه به صلح و آشتی تن می‌دهد. در غیر آن صورت، هر لحظه باید منتظر قتل و ویرانی توسط آنان باشیم.»

مصری کابلی، از فعالان جامعه مدنی افغانستان، نیز می‌گوید:«متاسفانه طالبان و حامیان داخلی و خارجی‌شان هر روز جنایت می‌کنند و شهروندان بی‌گناه کشور ما را می‌کشند. اکنون از تصمیم رئیس جمهوری غنی که دستور حمله بر این گروه‌ها و حامیان‌شان داده است، حمایت می‌کنیم و به ایشان اطمینان می‌دهیم که اگر برای نابودی این گروه‌های تروریستی قاطعانه عمل کند، مردم نیز مانند گذشته بدون هیچ ترسی به‌پا خواهند خاست و در کنار نظام موجود و نیروهای امنیتی و دفاعی قرار خواهند گرفت، زیرا دشمن کوردل افغانستان و مردم ما، جز زبان زور هیچ زبان دیگری بلد نیست.» 

بیشتر از