رستورانی در آمستردام از مشتریان در خانه‌های شیشه‌ای پذیرایی می‌کند

این اتاقک‌های شیشه‌ای می‌توانند همزمان سه نفر را در خود جای دهند

رستورانی در شهر آمستردام، با ابتکار عملی جدید، اتاق‌های گلخانه‌ای کوچکی را کنار آب برای مشتریان راه اندازی کرده تا بدون زیر پا گذاشتن مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی از آنها پذیرایی کند.  

رستوران «مدیا متیک ایتن»، این اتاقک‌ها را که برای نشستن مشتریان در فضای باز راه اندازی کرده، «مبحث خانه‌های شیشه‌ای» نام گذاشته است.  

این اتاقک‌های شیشه‌ای می‌توانند همزمان سه نفر را در خود جای دهند. البته به گفته مدیریت رستوران از افراد تنها نیز استقبال می‌شود. 

هنگام پذیرایی غذاها، پرسنل رستوران برای حفظ فاصله اجتماعی از یک تخته چوبی بلند استفاده می‌کنند. 

در این رستوران که مختص غذای گیاهخواران و وگان‌ها است، کارکنان هنگام بردن غذا روی میزها و پذیرایی از مشتریان، دستکش و محافظ‌های صورت می‌پوشند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مدیامتیک، هنوز به روی مشتریان باز نشده، اما فعلا در مرحله آزمایشی از دوستان و خانواده‌های کارکنان خود پذیرایی می‌کند. 

مشتریان می‌توانند از تاریخ ۲۱ ماه مه از طریق اینترنت میز رزرو کنند، گرچه همه ظرفیت رستوران تا یک ماه و نیم دیگر یعنی اواخر ماه ژوئن کاملا پر شده است. 

«مبحث خانه‌های شیشه ای»، در حالی راه اندازی شده که رستوران‌ها در سراسر جهان به علت شیوع ویروس کرونا تا مدتی نامعلوم تعطیل شده‌اند. 

انتظار می‌رود رستوران‌ها در هلند از اول ماه ژوئن بازگشایی شوند. جایی که بیش از ۴۰ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ داشته است. 

در بریتانیا نیز بوریس جانسون گفته صنعت مهمان‌نوازی و رستوران‌داری احتمالا از اول ژوئیه قادر به بازگشایی خواهند بود. 

نخست وزیر بریتانیا طی سخنانی روز یکشنبه ۱۰ ماه مه، گفته بود این زودترین تاریخ ممکن برای بازگشایی است و البته مشروط بر مشاوره‌های علمی و سایر معیارهای ایمنی و بهداشتی خواهد بود. 

 رستوران‌های بریتانیا، اکنون با رعایت مقررات ایمنی و فاصله‌گذاری اجتماعی، تنها مجاز به فروش غذاهای بیرون‌بر هستند.

© The Independent

بیشتر از زندگی