کوین اسپیسی، بازیگر سینما برای پرونده آزار جنسی در دادگاه حاضر شد

اسپیسی متهم است در یک رستوران بار، پسر ۱۸ ساله‌ای را مست  و به او تجاوز کرده

کوین اسپیسی روز دوشنبه به گونه‌ای غیرمنتظره در دادگاهی در ماساچوست ظاهر شد. قرار بود دادگاه به اتهامی که به او برای لمس کردن بدن یک پیشخدمت ۱۸ ساله رستوران در ۲۰۱۶ وارد شده است، رسیدگی کند.

بازیگر سابق فیلم «خانه پوشالی» (هاوس آو کاردز) لازم نبود در جلسه پیش از محاکمه در دادگاه در نانتاکت حضور یابد، اما در حالی که کت و شلواری خاکستری رنگ پوشیده بود و عینکی به چشم داشت همراه با وکلایش ظاهر شد.

اسپیسی خود را در اتهام آزار جنسی بی گناه اعلام کرده است. او پیشتر از حضور در دادگاه پرهیز می‌کرد، اما فقط در یک جلسه رسیدگی کوتاه در ژانویه شرکت کرده بود.

شاکی اسپیسی را متهم می‌کند که در بار شلوغ Club Car، که او آنجا به عنوان گارسون کار می‌کرد، بدنش را لمس کرده است.

روز جمعه، الن جکسون، وکیل اسپیسی، این مرد را متهم کرد که پیامک‌هایی را که از ادعاهای بیگناهی اسپیسی حمایت می کند، پاک کرده است.

جانسون می‌خواهد از دادگاه درخواست کند دادستان‌ها یک نسخه «کامل و تغییر داده نشده» مکالمات تلفنی شاکی را ارائه دهند.

از زمانی که رشته زندگی کاری کوین اسپیسی – برنده دو جایزه اسکار – در میان خشم همگانی ناشی از اتهامات آزار جنسی در ۲۰۱۷ از هم گسست، این تنها پرونده جزایی است که علیه او تشکیل شده است.

ماجرا نخستین بار در سال ۲۰۱۷ زمانی علنی شد که هیثر اونر‌وه، مجری سابق تلویزیون بوستون، گفت اسپیسی گویا در رستوران و بار مشهور کلاب کار، در نزدیکی جزیره تفریحی کیپ کاد، پسر او را مست کرده و به او تجاوز کرده است.

پسر خانم اونروه به پلیس گفت او می‌خواست با اسپیسی عکس بگیرد و پس از پایان شیفت کاری‌اش در رستوران برای صحبت با اسپیسی به سراغ وی رفت.

این مرد ادعا کرد اسپیسی چند نوشیدنی الکلی برایش خرید و پیش از آن که ظاهرا زیپ شلوار او را پائین بکشد و به عمل زشتی دست بزند، او را تشویق کرد به خانه‌اش برود.

شاکی به پلیس گفت او سعی کرد دست‌های اسپیسی را پس بزند، اما «دست‌مالی» ادامه یافت و او نمی‌دانست چه کند زیرا نمی‌خواست بابت خوردن مشروب دچار دردسر شود.

شاکی گفت وقتی اسپیسی به دستشویی رفت، او فرار کرد.

وکلای اسپیسی اتهامات را «دروغ محض» نامیده‌اند و مرد را به دروغگویی متهم می‌کنند. وکلای متهم می‌گویند شاکی امیدوار بود با شکایت از اسپیسی پول بگیرد.

قاضی توماس بارت به مسئولان کلاب کار دستور داده است فیلم‌هایی را که توسط دوربین‌های امنیتی در حوالی زمان حادثه ادعائی گرفته شده است به دادگاه ارائه دهند.

© The Independent

بیشتر از زندگی