مهر تایید رهبر آلمان بر حمله هکرهای روس

آنگلا مرکل می‌گوید «مدارکی قوی» دارد که هدف حمله هکرهای روسی قرار گرفته است

خانم مرکل گفت که به «تلاش برای بهبود روابط با روسیه ادامه» خواهد داد- John MACDOUGALL / AFP

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، به «مدارکی قوی» اشاره کرد که بر مبنای آن‌ها، او هدف حمله هکرهای روسی قرار گرفته است.

مجله در اشپیگل هفته گذشته گزارش کرد که آژانس اطلاعات نظامی روسیه ظاهرا طی حمله هکرهای خود در سال ۲۰۱۵ علیه پارلمان آلمان، به بسیاری از ایمیل‌های دفتر خانم مرکل دست یافته است.

مسکو سابقا ادعاهای مطروحه علیه هرگونه حمله هکری در خارج از کشور را انکار کرده است.

خانم مرکل گفت که به «تلاش برای بهبود روابط با روسیه ادامه» خواهد داد، ولی افزود که چنین حملات هکری باعث می‌شود پیگیری این تلاش‌ها سخت‌تر شود.

او به خانه سفلای پارلمان بوندستاگ، در پاسخ به سوال درباره گزارش این حمله هکری گفت: «من تمام تلاشم را برای بهبود روابط با روسیه می‌کنم چون به نظرم دلایل متعددی برای ادامه تلاش‌های دیپلماتیک وجود دارد، ولی چنین حملاتی این کار را به هیچ وجه آسان نمی‌کند.»

وقتی مجله اشپیگل گزارش خود را درباره این حمله هکری منتشر کرد، دولت آلمان بلافاصله به آن واکنش نشان نداد. این نشریه گفت که پلیس جنایی فدرال و آژانس فدرال سایبری تا حدی توانسته‌اند این حمله هکری را بازسازی کنند و متوجه شدند که دو حساب ایمیل از دفتر خانم مرکل هدف حمله قرار گرفته است.

به گزارش رویترز، بوندستاگ، [پارلمان مرکزی آلمان فدرال] باخبر شد که سیستم‌هایش در ماه مه ۲۰۱۵ هک شده است و به این نتیجه رسید که هکرها اهداف خود را حداقل از اوایل همان سال مورد حمله قرار داده بودند. بوندستاگ اما نتوانست تشخیص دهد که چه اطلاعاتی مورد هک قرار گرفته و دزدیده شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش روزنامه سودتشه زایتونگ، در ۵ ماه مه آلمان حکم بازداشت مظنونی را که افسر اطلاعاتی ارتش روسیه و متهم به هدایت حملات هکری سال ۲۰۱۵ بود، صادر کرد.

دمیتری بادین، مظنون ۲۹ ساله، همچنین یکی از ۱۲ افسر اطلاعاتی روسیه است که توسط ایالات متحده نیز به خاطر دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ تحت تعقیب است.

بنابر فهرست مجرمان تحت تعقیب اف‌بی‌آی، این گروه متهم به توطئه‌های هکری هستند که طی آن مدارکی را سرقت کردند و «بازنشر مدارک مسروقه را ترتیب دادند تا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده دخالت کنند.»

گزارش‌های تکمیلی از سایر آژانس‌های خبر

© The Independent