بالا رفتن شمار مبتلایان در تهران و تداوم وضعیت قرمز در خوزستان

سخنگوی دولت می‌گوید تجمعات انسانی دلیل وضعیت قرمز خوزستان است

آمارها و ارقام مربوط به مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در ایران پس از برداشته شدن تدریجی قوانین مربوط به قرنطینه رو به افزایش است. امروز، چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت، فرمانده مقابله با شیوع ویروس کرونا در تهران گفت که طبق آخرین نظرسنجی‌ها تنها «۴۶ درصد» مردم پایتخت نسبت به بیماری کرونا احساس خطر می‌کنند. به گفته علیرضا زالی، «شرایط کلان‌شهرهایی از جمله تهران «شکننده» است و باید مجددا با طراحی برخی برنامه‌ها و رعایت دقیق‌تر وسختگیرانه‌تر پروتکل‌های بهداشتی، نگرش شهروندان را نسبت به ویروس کرونا تغییر دهیم.

«رضا کرمی محمدی»، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران، با اشاره به روند افزایشی شیوع کرونا در تهران و اعمال ضوابط  قرنطینه‌های شدیدتر گفت: «ما تابع تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا هستیم، اما آمار ابتلا در تهران مقداری بیشتر شده است و احتمال این که بالاتر برود نیز با توجه به بازگشایی‌های ده روز گذشته وجود دارد.»

به گفته این مقام شهرداری تهران، «با بازگشایی مدارس به طور کامل و دانشگاه‌ها نیز این احتمال وجود دارد که شاهد افزایش روند بیماری در تهران باشیم.»

 امروز هم‌چنین «غلامرضا شریعتی»، استاندار خوزستان، با اشاره به روند صعودی شیوع کرونا در این استان گفت: «ظرف یک ماه گذشته تعداد مبتلایان ما سیصد درصد رشد کرده، اما تعداد بستری‌های ما شصت درصد رشد داشته است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا به گفته استاندار خوزستان، تعداد شهرهای «قرمز» این استان جنوبی ایران به ۹ شهر رسیده است که در تمام آن شهرها محدودیت رفت وآمد برقرار شده است. اهواز، حمیدیه، کارون، باوی، مسجدسلیمان، دزفول، شوشتر، هندیجان، و آبادان، شهرهایی هستند که وضعیت کرونایی آنها در وضع قرمز است. 

استاندار خوزستان گفت: «بعد از ۲۳ فروردین ماه و زمانی که شرایط کمی سهل‌تر شد، کمتر مورد رعایت از سوی مردم قرار گرفت.» به گفته او، «خودمراقبتیمردم» کمرنگ شده است.

علی ربیعی، سخنگوی دولت، هم درباره بحران همه‌گیری کرونا در خوزستان گفت: «رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی، حضور مردم در مراسم‌های عزاداری و عروسی و تجمعات دیگر، دلیل اصلی فراگیر شدن این بیماری در خوزستان بوده است.» 

روز گذشته رضا نجاتی، سخنگوی ستاد مدیریت کرونای استان خوزستان، گفته بود که به دلیل شرایط نگران‌کننده در ۹ شهرستان خوزستان باید همه ادارات، شرکت‌ها، دفاتر پیشخوان و بیمه، بانک‌ها و همه أصناف جز اصناف ضروری، در این شهرها باید تعطیل باشند.

براساس آخرین آمارهای وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته  ۵۰ نفر به شمار قربانیان ویروس کرونا در کشور افزوده شده و مجموع جانباختگان این بیماری به ۶۷۸۳ نفر رسیده است.

بیشتر از