سال ۲۰۱۹ میلادی آمار یهودی‌ستیزی در ایالات متحده به اوج رسید

این رقم ۱۲ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است

آمار سال ۲۰۱۹ بالاترین میزان یهودی‌ستیزی از سال ۱۹۹۴ تا کنون را نشان می‌دهد- Angela Weiss / AFP

یهودی‌ستیزی پارسال در ایالات متحده به اوج رسید و بالاترین شمار موارد ثبت‌شده توسط یک گروه دیدبان نژادپرستی طی چهل سال گذشته بود. 

اتحادیه ضد افترا روز سه‌شنبه اعلام کرد در سال ۲۰۱۹ میلادی دو هزار و ۱۰۷ مورد اقدام یهودی‌ستیزانه در سراسر این کشور به ثبت رسیده است.

این رقم ۱۲ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته و ۲۲۸ مورد بیشتر از یک هزار و ۸۷۹ مورد سال ۲۰۱۸ بوده است.  

جاناتان گرینبلَت، رئیس اجرایی این اتحادیه گفت: «یهودی‌ستیزی در این سال افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است و یهودیان سراسر کشور با نفرت‌ورزی مستقیم روبه‌رو بوده‌اند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

داده‌های سال ۲۰۱۹ میلادی نشان‌گر ۱۱۲۷ مورد اذیت و آزار، ۶۱ مورد حمله فیزیکی و ۹۱۹ مورد آسیب‌رسانی به اموال یهودیان است. آمار سال ۲۰۱۹ بالاترین میزان یهودی‌ستیزی از سال ۱۹۹۴ تا کنون را نشان می‌دهد.

تیراندازی مرگبار در کنیسه کالیفرنیا و خواربارفروشی کوشر در نیوجرسی و واقعه سوءقصد با چاقو به خاخام اهل نیویورک در منزلش‌ از جمله این حملات بوده است. بیش از نیمی از حملات پارسال به یهودیان در شهر نیویورک رخ داده است.

آقای گرینبلت پیش از این بابت این افزایش از دونالد ترامپ انتقاد کرده و گفته بود رئیس جمهوری باید برای مقابله با این حوادث و ریشه‌کن کردن نفرت‌پراکنی کوشش بیشتری انجام دهد.  

در هفته‌های اخیر اتحادیه ضد افترا ابراز نگرانی کرده است که مبادا توهم توطئه در مورد شیوع ویروس کرونا، به یهودی‌ستیزی در ایالات متحده دامن بزند و سبب اوج‌گیری یهودی‌ستیزی شود.

مدیر اجرایی این اتحادیه روز سه‌شنبه گفت: «قصد داریم امسال با همکاری اعضای کنگره و دیگر مقامات انتخابی بودجه‌ای برای این کار در نظر بگیریم و آموزش هولوکاست را در همه ایالت‌ها اجباری کنیم تا در آینده بتوانیم به بهترین شکل جلو نفرت‌پراکنی‌ را بگیریم.»

© The Independent