«موسیقی امید»؛ کنسرت خانگی برای مادران ایرانی

۲۰ خواننده زن ایرانی از اروپا و آمریکا در این کنسرت شرکت کردند

در این کنسرت خانگی خوانندگانی چون سوسن دیهیم،‌ رعنا فرحان،‌ گروه آبجیز و سوگند هنرنمایی کردند- اسکرین‌شات از ویدیوی یوتیوب

در بسیاری از کشورهای جهان دومین یکشنبه ماه مه میلادی روز مادر است. به همین مناسبت نهاد زنان ایرانی-آمریکایی IAWF، با دعوت از ۲۰ خواننده زن ایرانی از اروپا و آمریکا یک کنسرت خانگی با نام‌ «موسیقی امید» برگزار کرد.

این نهاد یک سازمان غیرانتفاعی است و در سال ۲۰۱۰ برای حمایت و معرفی زنان موفق ایرانی‌-آمریکایی تاسیس شد. این نهاد همچنین به زنان جوان ایرانی یاری می‌رساند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در کنسرتی که روز گذشته به مجری‌گری شهرزاد اردلان از کانال یوتیوب این نهاد پخش شد، خوانندگانی چون سوسن دیهیم،‌ رعنا فرحان،‌ گروه آبجیز، سوگند، سارا حمیدی، گلنار شهیار،‌ مرجان فرساد، آیدا نصرت و زیبا شیرازی و بسیار دیگر هنرنمایی کردند. 

آنان ترانه‌هایی با مضمون لالایی مادرانه، عشق،‌ امید و زندگی به زبان‌های مختلف خواندند و در مورد مادر بودن و یا مادرانشان صحبت کردند. این برنامه با اجرای جدیدی از ترانه محلی «مستم، مستم» توسط گروه کُر کودکان VOENA به بخش موسیقی پایان داد. 

در انتها شیرین نشاط،‌ هنرمند سرشناس ایرانی ساکن نیویورک، با پیامی در مورد اهمیت و تاثیر هنر و موسیقی در ایام بحرانی زندگی انسان‌ و قدرت زنان و طبیعت مادرانه آنها برای غلبه بر این‌گونه شرایط سخن گفت.

 

بیشتر از فرهنگ و هنر