بازگشایی مدارس تهران زیر سایه کرونا

آموزش‌های غیرحضوری از تلویزیون و شبکه شاد استمرار خواهد داشت

ضدعفونی کردن مدارس تهران برای مقابله با کروناویروس- ایسنا/منا هوبه‌فکر

در حالی که معاون ستاد فرماندهی مدیریت کرونا در تهران از روند صعودی ابتلا به کرونا خبر داده است، مدارس تهران از هفته آینده بازگشایی می‌شوند. به گفته علی ماهر، «آمار در بسیاری شهرها در حال بازگشت به نقطه اوج است.» همچنین، به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، نیز طی دو روز گذشته ۱۳۸۳ نفر در ایران به کرونا مبتلا شده‌اند و ۵۱ نفر جان باخته‌اند.

در چنین اوضاعی است که وزیر آموزش و پرورش از بازگشایی مدارس در هفته آینده، یعنی روز ۲۷ اردیبهشت، «با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فراهم کردن تمهیدات لازم در ضدعفونی کردن مدارس» خبر داده است. به گزارش خبرگزاری ایسنا، محسن حاجی میرزایی عنوان کرده است که «حضور دانش‌آموزان اجباری نیست و تنها برای رفع مشکلات و سوالات از معلمان می‌توانند به مدرسه مراجعه کنند.»

پیشتر اما سعید نمکی، وزیربهداشت، گفته بود که پیش‌بینی می‌شود که یکی از پاییزهای سخت را در پیش داشته باشیم. این گفته آقای نمکی با اشاره به احتمال ورود آنفولانزا و ویروس کرونا به طور همزمان در پاییز امسال، مطرح شده است.

بنابر آنچه عنوان شده است، بازگشایی تمامی مدارس جز مدارس استثنایی،‌ به منظور رفع اشکال‌ها و ارائه خدمات آموزشی به آن دسته از دانش‌آموزانی که به هر دلیل تاکنون نتوانسته‌اند از خدمات آموزشی غیرحضوری بهره‌مند شوند، انجام خواهد شد.

آقای حاجی میرزائی همچنین عنوان کرده است که آموزش‌های غیرحضوری از تلویزیون و شبکه شاد استمرار خواهد داشت.

از طرفی، امتحانات برای دانش آموزان سال ۱۲ نیز در ۱۷ خردادماه برگزار خواهد شد، و به همین دلیل، ارائه خدمات حضوری به دانش‌آموزان پایه دوازدهم تا دهم خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، برای حفظ سلامت دانش‌آموزان، اقدام به ضدعفونی مدارس خواهد شد و پروتکل‌های وزارت بهداشت در آن موارد رعایت خواهد شد.

این در حالی است که معاون برنامه‌ریزی ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، نسبت به روند افزایشی کرونا در برخی شهرها و از جمله پایتخت، هشدار داد و خواستار شناور شدن ساعت کاری ادارات شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از سوی دیگر، استاندار تهران گفته است که حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست.

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران، عنوان کرد: «طبق تصمیم ستاد ملی کرونا مدارسی که مشکلی به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارند، می‌توانند شروع به فعالیت (کنند) و دانش‌آموزان برای رفع ایراد و اشکالات درسی به مدارس مراجعه کنند، منتهی هیچ اجباری برای حضور دانش آموزان وجود ندارد.»

طرح بازگشایی مدارس به احتمال زیاد با موضع‌گیری برخی از والدین مواجه خواهد شد، چرا که بازگشت دانش‌آموزان به مدارس به معنی تماس‌ها و تعاملات اجتماعی بیشتر و رفت وآمد در سطح شهر خواهد بود. اگرچه برخی بر این باورند که با گرم‌تر شدن هوا احتمال شیوع ویروس کمتر خواهد بود و خطرکمتری مردم را تهدید می‌کند، اما طی روزهای گذشته معاون وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با بیان این که «گرما تاثیری بر کرونا ندارد»، ‌افزود: «بندرعباس این روزها دمای بالای ۳۸ درجه دارد، اما شاهد رخ دادن پیک ابتلا در آن هستیم.»  ایرج حریرچی در ادامه توضیح داد که «فعلا تا کشف واکسن مؤثر و در دسترس قرار گرفتن آن، باید عادت کنیم که با این ویروس با رعایت موارد بهداشتی زندگی کنیم.»

بیشتر از