طرح لوله‌کشی شاش شتر به منازل

روشنفکران، عاشق خمینی انقلابی بودند نه نویسنده توضیح المسائل

اگر روشنفکران دنبالش بودند توضیح المسائل چندان نایاب نبود

(در سلسله مصاحبه‌های «بیله دیگ – بیله ته‌دیگ»، خواهر ثاریه، با قلم سحرآمیز، سردار شورالاسلام، رئیس روابط عمومی «سازمان تولید امامزاده در سپاه» را به چالش می‌کشد. اینک ادامه آن)

بخش بیست و چهار

بسم‌االله الرحمن الرحیم. با اینکه موضوع شاش شتر داشت از یاد همه می‌رفت، ولی سردار شورالاسلام در مصاحبه مطبوعاتی امروز که با کامپیوتر بود موضوع لوله‌کشی شاش شتر به منازل برای مقابله با کرونا را اعلام، بطوریکه بلافاصله عده‌ای از رجال مذکر و مونث دولتی برای پارتی‌بازی آنلاین نامنویسی نمودند.

سردار گفت ما علاوه بر قرار دادن شتر زنده و الاغ ماده (برای عنبر نسا) در امامزاده‌ها و اماکن مذهبی، طرح آب مجانی که امام قول داد را با شاش شتر به اجرا درمی‌آوریم.

در مورد این که این همه شاش شتر از کجا تامین می‌شود، سردار بطور زایدالوصفی افزود «از شترهای گمنام امام زمان استفاده می‌کنیم.» ولی چون همه سکوت نمودند، سردار توضیحات آنلاین بیشتری افزود:

- در این مورد کمبود نخواهیم داشت. این همه شما در عزاداری‌ها و روضه‌ها و نوحه‌ها شنیده‌اید که مخلصین آل عبا خودشان را سگ درگاه علی و «انا کلب الحسین» معرفی می‌کنند. ما خیلی بسیجی‌ها را هم داریم که خود را شتر امام زمان می‌دانند. بحق ابوالفضل از نظر تولید شاش شتر مشکلی نداریم.

یکی از خبرنگاران سوال کرد: سردار گرامی، آیا خوردن شاش شتر روزه را باطل می‌کند؟

سردار در جواب پاسخ داد: «اگر موقع سرکشیدن، اسم مقام معظم رهبری را ببرند، باطل نمی‌شود!» سپس همه خبرنگاران تعجب کرده و سردار خنده نموده و اظهار داشت: «شوخی نمودیم» و افزود: «طنز و شوخی و مطایبه در ادبیات ما از سعدی و عبید زاکانی و صادق هدایت تا خود من سابقه داشته است.»

 و سردار افزود: «البته آوردن اسم مقام معظم رهبری در همه جا موجب خیر و برکت می‌شود و اشکالی ندارد. ولی نوشیدن شاش شتر در رمضان فقط روزه شتره را باطل می‌کند!»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این موقع همه خبرنگاران خنده بلند قاه قاه کرده و نشان دادند که فهمیده‌اند که سردار طنز گفته است. 

سردار افزود: «البته اگر شاش شتر را تقطیر کنند و به حالت الکلی از آن شراب درست کنند، شرابش حرام است.»

سردار تاکید نمود:

- به هرحال از شوخی و طنز گذشته شاش شتر روزه را باطل می‌کند، حتی اگر مریض، کرونایی باشد.

یکی از خبرنگاران سوال کرد:

- سردار، اگر کسی فراموش کند که روزه است و شاش شتر بخورد ...» 

سردار حرف او را قطع کرده گفت:

- روزه اش باطل نیست، اما اگر وسط خوردن یادش بیاید، باید دیگر نخورد. مثل جماع می‌ماند. آدم روزه‌دار اگر وسط جماع یادش بیاید که روزه است، باید بـکـشـ... (بیب بیب ) ادامه ندهد و خودش را جمع کند!

در این موقع خبرنگاران خندیدند و سردار افزود:

-کوفت! نه جوک بود، نه خنده داشت، نه طنز بود. حرف حضرت امام بود! بگذارید مسئله ۱۵۸۷ از توضیح المسائل حضرت امام خمینی، بنیانگذار انقلاب را برایتان بخوانم که روی اینترنت هم هست:

«مسئله ۱۵۸۷ – اگر فراموش کند که روزه است و جماع نماید ... روزه او باطل نمی‌شود. ولی چنانچه در بین جماع یادش بیاید ... باید فوراً از حال جماع خارج شود و اگر خارج نشود، روزه او باطل است.»

در این موقع در کامپیوترها سکوت آنلاین شد و هیچکس نخندید چون که جوک نبود و فرمایش حضرت امام بود و تصویر اینجانبه نیز در مونیتور قرمز شده بود. بعد صدای سردار آمد:

- آقایان برادران توجه داشته باشند که در مسایل جماعی، موضوع اندازه و سایز و عرب و عجم مطرح نیست. میزان، تا ختنه‌گاه است. حضرت امام می‌فرمایند «جماع روزه را باطل می‌کند، اگرچه فقط بمقدار ختنه گاه داخل شود.»... مسئله ۱۵۸۴- و در مسئله بعدی - ۱۵۸۵ – می‌فرمایند «اگر کمتر از ختنه‌گاه داخل شود ... روزه باطل نمی‌شود ولی کسی که آلتش را بریده‌اند اگر کمتر از ختنه‌گاه را هم داخل کند، روزه‌اش باطل می‌شود.»

سردار که بهتر از هر آخوندی بطور زایدالوصفی به مسائل توضیح المسائل وثوق نیز داشت، افزود:

- اینجا ملاحظه می‌کنید که حضرت امام به جسم ناقص آن آلت‌بریده هم رحم نکرده و بر او بیشتر سخت گرفته‌اند. غلط کرده حالا ته مانده آلت ِ بریده را زبان روزه می‌خواهد به زور .... لااله ال الله .... جماع هم بکند!

در این موقع یکی از خبرنگاران که تصویر خود را پوشانده بود و صدای خود را عوض کرده بود، گفت:

- اگر روشنفکران ما قبل از انقلاب این چیزها را خوانده بودند ....

یک خبرنگار گفت:

 -غلط کن! روشنفکری که نمی‌دانست در أعماق جامعه چه خبر است، روشنفکری که این کتاب‌ها را نخوانده بود، غلط کرد انقلاب کرد! گیر آوردن این کتاب‌ها چندان سخت هم نبود، خصوصاً برای آدمی که اهل تحقیق و مطالعه باشد. در راسته گلوبندک و مسجد شاه روی پیشخوان‌ها پر بود از این کتاب‌ها.

یک خبرنگار گفت:

- تازه روشنفکرها اگر این‌ها را هم می‌خواندند می‌گفتند ما به این چیزها کار نداریم. چهره مذهبی آیت‌الله خمینی برای ما مطرح نیست. اینها را برای حوزه علمیه نوشته، ما به افکار بلند ضد امپریالیستی حضرت امام توجه داریم و چهره سیاسی -انقلابی ایشان را که برای نجات زحمتکشان قیام کرده‌اند می‌بینیم نه اصول غسل جنابت را که برای اقشار نوشته!

در این موقع سکوت بر آنلاین مستولی گردید، ولی اینجانبه سوال کردیم:

-سردار گرامی، چرا بجای «شاش شتر» نمی‌گویید «ادرار شتر»؟

صدای سردار را شنیدیم که گفت:

- ما از این روشنفکربازی‌ها بلد نیستیم!

و اینجانبه از آنلاین بیرون انداخته شدیم.

(ادامه دارد)

دیدگاه و نظرات ابراز شده در این مقاله لزوماً سیاست یا موضع ایندیپندنت فارسی را منعکس نمی کند.

بیشتر از دیدگاه