کرونا ما را چاق و بی‌تحرک کرده است

کاهش ۲۵ درصدی فعالیت‌های فیزیکی بزرگسالان از آغاز قرنطینه در بریتانیا

 PIXABAY

از زمان شروع تدابیر قرنطینه در بریتانیا، فعالیت فیزیکی بزرگسالان به میزان یک‌چهارم کاهش یافته است. 

براساس نتایج یک نظرسنجی از دو هزار بزرگسال در بریتانیا، یک سوم افراد پس از اعمال محدودیت‌ها به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا، اضافه وزن پیدا کرده‌‌اند و به طور متوسط ۲.۷۲ کیلوگرم چاق‌تر شده‌اند. 

طبق این نظرسنجی، این بزرگسالان که پیش از اعمال قرنطینه سراسری متوسط دو ساعت در روز فعالیت فیزیکی داشتند، اکنون فقط یک ساعت و ۳۲ دقیقه فعالیت دارند. 

در این نظرسنجی، هر کاری، از جمله قدم زدن یا تمیز کردن خانه، به عنوان فعالیت فیزیکی در نظر گرفته شده است. 

این نظرسنجی که به سفارش نهاد خیریه تحقیقات سرطان یورکشایر انجام شده است، نشان میدهد که ۶۸ درصد مردم نگران تاثیر کاهش فعالیت‌های فیزیکی و یا بی‌تحرکی بر سلامتی خود بوده‌اند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر کاترین اسکات، مدیرعامل خیریه تحقیقات سرطان یورکشایر، می‌گوید: «نمی‌توان انکار کرد که در شرایط کنونی راه‌های محدودتری برای ورزش وجود دارد. در حالی که میلیون‌ها بزرگسال در خانه‌ها دورکاری می‌کنند و یا از کودکان دبستانی خود مراقبت می‌کنند، بسیاری دلیلی برای ترک خانه نمی‌یابند. خیلی از ما معمولا روزها بیرون نمی‌رویم. اما فعالیت فیزیکی و حفظ وزنی مناسب و سالم برای کاهش خطر ابتلا به سرطان بسیار حیاتی است. بسیار مهم است که تا حد ممکن و هر جا مقدور باشد، ورزش کنیم.»‌

طبق نتایج نظرسنجی، متوسط تعداد قدم‌های روزانه افراد از ۸،۵۳۴ به ۶،۱۶۹ کاهش یافته است. 

۳۷ درصد بزرگسالان، فقدان انگیزه لازم را عاملی کلیدی برای نبودِ فعالیت فیزیکی بیشتر اعلام کرده‌اند. 

این در حالی‌ست که از هر ۱۰ نفر، چهار نفر مایل به فعالیت‌های فیزیکی بیشتری نسبت وضعیت کنونی خود هستند، اما نمی‌دانند چطور باید آن را عملی کنند. 

دو سوم بزرگسالان گفته‌اند که از زمان شروع قرنطینه، در خوردن غذا زیاده‌روی کرده‌اند و ۴۳ درصد افراد هم گفته‌اند که الکل بیشتری مصرف کرده‌اند.

این نظرسنجی که توسط شرکت تحقیقاتی وان پل (OnePoll) انجام شده است، نشان می‌دهد که از هر ۱۰ نفر، چهار نفر نمی‌دانستند که فعالیت فیزیکی نداشتن می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. 

دولت بریتانیا در باره چگونگی مدیریت و میزان فعالیت‌های فیزیکی بزرگسالان در طول هفته، توصیه‌های زیادی کرده است؛ از جمله این که می‌توان به دستکم ۱۵۰ دقیقه «فعالیت فیزیکی با شدت متوسط» و یا ۷۵ دقیقه «فعالیت فیزیکی سنگین» (برای کسانی که پیش از این فعال بوده‌اند) پرداخت.

توصیه‌هایی نیز از سوی دولت برای «فعالیت‌های فشرده» مطرح شده است؛ از جمله «‌فعالیت‌های فیزیکی بسیار سنگین» مانند دویدن پر سرعت یا ورزش با وزنه و یا ترکیبی از همه اینها، که می‌تواند فشرده و در مدت زمانی کوتاه‌تر انجام شود. 

دکتر کاترین اسکات می‌افزاید: «ما قطعا همگی نسبت به بی‌تحرکی و نداشتن فعالیت فیزیکی خود و همچنین تاثیر احتمالی این امر بر سلامتی‌مان، نگرانیم. بدیهی است که بسیاری از مردم تاثیرات بهداشتی بی ‌حرکی را جدی می‌گیرند. امیدواریم این افزایش سطح آگاهی به انگیزه‌ای برای فعالیت فیزیکی بیشتر مردم منجر شود.»‌

بیشتر از زندگی