هشدار متخصصان اطفال درمورد بازگشایی آموزشگاه‌ها در آمریکا

مدارس باید همچنان به ضدعفونی تاسیسات و تجهیزات خود ادامه دهند

تعدادی از مدارس در فرانسه با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بازگشایی شده‌اند - JEAN-FRANCOIS MONIER / AFP

در حالی که مقامات ۴۶ ایالت آمریکا و ناحیه کلمبیا اعلام کرده اند که در ارتباط با شیوع ویروس کرونا مدارس تا سال آینده تحصیلی بازگشایی نخواهند شد، یک گروه بزرگ متخصصان بیماری های اطفال، راهنمایی در مورد نحوه بازگشت کودکان به کلاس درس منتشر کرده اند.

این راهنما که روز سه شنبه از طرف آکادمی پزشکان متخصص أطفال شامل ۶۷ هزار پزشک متخصص منتشر شد، می گوید مسئولان آموزشگاه ها و مقامات محلی باید بازگشایی مدارس را در مراحل متفاوت – یا با کاهش ساعت ها یا کلاس ها و تقسیم بندی گروه های متعلق به سال های مختلف - مد نظر قرار دهند. 

با درنظر گرفتن احتمال بروز دومین موج سرایت کووید۱۹، مسئولان باید همچنین خود را برای احتمال دوره های تعطیلی متناوب در تطبیق با بروز موارد شیوع مجدد بیماری، آماده کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مدارس باید همچنان به ضدعفونی تاسیسات و تجهیزات خود ادامه داده، از ماسک صورت استفاده کنند و وضع سلامتی معلمان و دانش آموزان را زیر نظارت داشته باشند.

ترتیبات روزهای تحصیلی نیز ممکن است نیازمند تغییر و تحول باشد، به این معنی که در میان درس ها آموزگاران و نه شاگردان، کلاس ها را عوض کنند تا تماس میان افراد کمتر شود. 

در این میان، فراهم بودن تست های کرونا و قابلیت نظارت و ردیابی، زیربنای این ترتیبات خواهد بود.

ردیابی سرایت کرونا در سطح محلی و کشوری یک عامل مهم خواهد بود، زیرا شیوع ویروس در نقاط مختلف و در زمان های متفاوت به اوج خود می رسد.

این گروه، از بازگشت دانش آموزان به کلاس درس استقبال می کند مشروط به این که ترتیبات لازم در ارتباط با آن اعمال شود.

در این راهنما آمده است که «هرچند برخی آموزشگاه ها برنامه تدریس از راه دور را به مورد اجرا گذاشته اند، اما تصور نمی شود که این ترتیبات جای آموزش حضوری را بگیرد.» 

این گروه هشدار می دهد که «در پیشرفت تحصیلی در میان دانش آموزانی که دسترسی و ارتباطی متفاوت با فراگیری از راه دور دارند، شکاف عمیقی وجود دارد.»  

این سازمان با یک نتیجه گیری واقع بینانه از چشم انداز آینده می گوید: «تا زمانی که  درمان کووید۱۹ یا واکسن آن یافت نشده، این خطر وجود دارد که موج های دیگر بیماری در آینده جوامع مختلف را در سراسر آمریکا تحت تاثیر قرار دهد. مهم است که آموزشگاه ها برای دوره های بیشتری از تعطیلات اجباری برنامه ریزی کرده و راهبردهایی برای آموزش از راه دور یا گزینه های دیگر آموزشی آماده کنند.»

بیشتر از جهان