ژاپن، غول تکنولوژی جهان همچنان به دستگاه فکس وابسته است

وزارت بهداشت ژاپن می‌خواهد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا به جای فکس‌های دست‌نویس از طریق اینترنت ارسال شوند

هفته گذشته وزارت بهداشت ژاپن گفت که یک سیستم آنلاین گزارش‌دهی را از دهم ماه مه برپا می‌کند-Yoshikazu Tsuno/AFP 

به دنبال انتقاد شدید یک پزشک، وزارت بهداشت ژاپن گفت به مراکز بهداشت اجازه می‌دهد تا موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا را به جای ارسال فکس‌های دست‌نویس، از طریق اینترنت گزارش کنند.

علی‌رغم تصویر پیشرفته‌ای که از این کشور آسیایی وجود دارد، بسیاری از ادارات دولتی و کسب‌وکارهای ژاپن به ماشین‌های فکس متکی‌اند. دستگاه‌های فکس برای تهیه اسنادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که مسئولان بتوانند با استفاده از مهرهای سنتی «هنکو» بر آنها مهر بزنند. 

پزشک منتقد، که متخصص بیماری‌های تنفسی در یک بیمارستان عمومی است در توییتی نوشت: «دیگر بس است. متوقفش کنید. گزارش دست‌نویس موارد ابتلا؟ حتی با وجود ویروس کرونا، ما با دست می‌نویسیم و فکس می‌کنیم.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او این روش را قدیمی و متعلق به «دوران شوآ» خواند، که برمی‌گردد به دوران حاکمیت هیروهیتو از ۱۹۲۶ تا ۱۹۸۹.

 یک کاربر توییتر در پاسخ به توییت این پزشک نوشت: «سرعت در مقابله با بیماری‌های عفونی که به سرعت سرایت می‌کنند حرف اول را می‌زند. استفاده نکردن از تکنولوژی مدرن اشتباه است.» 

کاربری دیگر که پروفسور دانشگاه است نوشت:‌ «حرفی برای گفتن ندارم. در ژاپن موارد کووید۱۹ روی فرم‌های کاغذی که با دست پر شده و فکس یا پست می‌شوند، گزارش می‌شود. تعجبی ندارد که تعقیب شمار واقعی موارد ابتلا در این کشور این همه مشکل دارد.» 

یکی دیگر نوشت: «الان سال ۲۰۲۰ است. ژاپن لطفا این روند بی‌معنی را متوقف کن.» 

هفته گذشته وزارت بهداشت ژاپن گفت که یک سیستم آنلاین گزارش‌دهی را از دهم ماه مه برپا می‌کند که از ۱۷ مه، در کل کشور برقرار خواهد بود. 

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن که برای کاهش روند سرایت کووید۱۹، مردم را به کار از خانه ترغیب کرده، به وزیران کابینه گفت با بررسی دقیق مقررات، تصویری از امکان تسهیل مقررات قرنطینه را فراهم کنند. 

ژاپن بیش از ۱۵ هزار مورد تایید شده ابتلا به کووید۱۹ را ثبت کرده و ۵۵۶ نفر در این کشور از این بیماری جان باخته‌اند. 

© The Independent

بیشتر از جهان