تلاش هند برای مهار شیوع کرونا از طریق یک بازار سبزیجات

این بازار میوه و سبزی در شهر جنوبی چنای قرار دارد

بازار کویامبدو یکی از بزرگترین بازارهای میوه و تره‌بار در آسیا است و به بیش از ۵۰۰ مورد ابتلا در شماری از مناطق ایالت‌های تامیل نادو و کرالا مرتبط است. 

جی راداکریشنان، مسئول کارگروه واکنش چنای به ویروس کرونا، گفت بیش از هفت هزار نفر کسانی که به نوعی به بازار مرتبط بوده‌اند، ردیابی شده و قرنطینه شده‌اند. اولین مورد وابسته به این مجموعه مرتبط با بازار فوق، در ۲۷ آوریل شناسایی شد. 

اغلب جاهای هند تحت قرنطینه شش هفته‌ای برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا است، اما بازار تره‌بار به عنوان یکی از تامین‌کننده‌های عمده خوراک، به فعالیت خود ادامه می‌دهد. گفته می‌شود که این شهر پس از تعطیلی در روز دوشنبه،  با کمبود سبزیجات مواجه شده است. 

مسئولان استانی با صدور توصیه‌نامه‌ای، مردم را به داوطلب شدن برای انجام آزمایش ترغیب می‌کنند، اما کارشناسان بهداشت و سلامت نگران آن هستند که افراد بازدیدکننده از بازار از ترس تبعیض اجتماعی و اجبار به قرنطینه شدن، از انجام آزمایش خودداری کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای راداکریشنان گفت که دولت استانی تاکنون بیش از ۱۷۰ هزار آزمایش انجام داده است. 

با درنظر گرفتن ۵۴۵ نفری که در دو روز گذشته شناسایی شدند، شمار موارد ابتلا در چنای اکنون ۲۰۰۸ نفر است. نیمی از مبتلایان چهار هزار و ۵۸ نفری در تامیل نادو، در این شهر قرار دارند. 

شمار موارد ابتلا در تاميل نادو در شبانه روز گذشته بیش از هزار نفر افزایش یافت که بسیاری از آنان با بازار میوه و تره‌بار فوق مربوط بودند. 

اداپادی پالانیسوامی، وزیر اول استان، گفت:  «دلیل سرایت سریع بیماری جمعیت بالا و ازدحام در چنای است.»

او ساکنان را به رعایت موازین بهداشت و قوانین فاصله‌گیری در اجتماع ترغیب کرد و گفت که تامیل نادو بیشتری شمار ابزارهای  آزمایش کرونا دارد و بیش از ۱۲ هزار نفر هر روز آزمایش شده‌اند. 

تایمز آو ایندیا گفت، چهارده منطقه در استان تامیل ‌نادو که از نظر شدت ابتلا، طی روزهای گذشته از منطقه قرمز به نارنجی تبدیل شدند، احتمالا بار دیگر به منطقه قرمز برمي‌گردند. 

 اولین اوج‌گیری موارد ابتلا  در ۲۴ آوریل شناسایی شد. دولت هند چهار روز مقررات «شدید» قرنطینه را اعمال کرد، ولی آن مقررات با هجوم هزاران نفر به بازار مواد خوراکی، نتیجه برعکس داشت. 

دکتر جیکوب جان، متخصص بیماری‌های همه‌گیر، به خبرگزاری پی‌ای گفت که خیزش جدید موارد ابتلا در این گروه جمعیتی نشان می‌دهد که قرنطینه «نشت» داشته است، و گفت که دولت باید از قبل «نیازهای مردم را پیش‌بینی می‌کرد.» او سپس به ابتکار عمل استان کرالا در رساندن خواربار به خانه‌های مردم اشاره کرد. 

او همچنین رویکرد دولت در انکار سرایت ویروس کرونا در میان گروه‌های جمعیتی در کشور را مورد انتقاد قرار داد. 

او گفت:‌ «اگر به سرایت بیماری در میان گروه‌های جمعیتی اذعان می‌کردید، آنوقت این وضعیت رخ نمی‌داد. همه موارد احتیاطی را رعایت می‌کردند.»

تا روز چهارشنبه هند در مجموع حدود پنج هزار مورد ابتلا را تایید کرد که سه هزار مورد از آنها تنها در دو روز گذشته شناسایی شده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان