بستری ۱۵ کودک در بیمارستان‌های نیویورک با «سندروم شوک سمی»

بیماری کاوازاکی موجب تورم رگهای خونی قلب، تب بالا و کهیر می‌شود و معمولا در کودکان زیر ۵ سال بروز می‌کند

تب، درد شکمی، کهیر پوستی و حالت تهوع از جمله علایم گزارش شده است

بخش بهداشت و درمان شهر نیویورک درباره اختلال التهابی چندگانه که احتمالا با ویروس کرونا مرتبط است هشدار داد و گفت این علائم در ۱۵ کودک در بیمارستان‌‌های شهر شناسایی شده است. 

چند تن از این بیماران دو تا ۱۵ ساله، به تست کرونا جواب مثبت نشان داده یا نتیجه آزمایش آنتی‌بادی آنها مثبت اعلام شده بود. آنان از ۱۷ آوریل تا اول می بستری شده بودند. 

گفته شده که این شرایط مشابه علائمی است که در مبتلایان به سندرم شوک سمی یا بیماری کاوازاکی دیده شده است. 

بخش پزشکی و سلامت همگانی انگلیس نیز اخیرا هشدار مشابهی صادر کرده بود. این اقدام پس از آن بود که «شمار کودکان دارای علائم سندرم التهابی چندگانه و مستلزم مراقبت ویژه» در لندن و دیگر مناطق بریتانیا افزایش یافت. 

بیماری کاوازاکی موجب تورم رگهای خونی قلب، تب بالا، کهیر و جوش می‌شود و بیشتر احتمال دارد که کودکان زیر پنج سال را هدف قرار دهد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سندرم شوک سمی، بیماری است که بر اثر ورود نوعی باکتری به بدن ایجاد می‌شود و موجب علائمی چون تب، علائم مشابه آنفلوآنزا، اسهال و سرگیجه می‌شود. 

همه بیماران تب داشتند و بیش از نیمی از آنها کهیر پوستی، درد شکم، اسهال و استفراغ از خود نشان دادند. کمتر از نیمی از بیماران نیز مشکلات تنفسی داشتند. 

دپارتمان بهداشت شهر نیویورک گفت: «اگر علایم التهابی فوق شناسایی شوند، پزشکان باید فورا بیمار را به بخش بیماریهای عفونی، روماتولوژی و یا مراقبت‌های ویژه منتقل کنند.»

این بیانیه گفت: «تشخیص زودهنگام و درمان بیمارانی که بخشی از علائم یا همگی آنها را نشان می‌دهند در جلوگیری از آسیب جدی به اعضای بدن و بیماریهای طولانی‌مدت دیگر نقش مهمی دارد.»

همه کودکان گزارش‌ شده در شهر نیویورک که این علائم را نشان دادند، زنده هستند. 

به گزارش سی‌ان‌ان، مورد مشابهی در بیمارستان کودکان استنفورد گزارش شده که مربوط به یک دختر بچه شش ماهه است که برای ابتلا به کاوازاکی در بیمارستان پذیرش شد و سپس مبتلا به کووید۱۹ تشخیص داده شد. 

 پرفسور سایمون کنی، مدیر بخش کودکان در خدمات سلامت همگانی بریتانیا گفت:‌ «خوشبختانه بیماری‌های شبه کاوازاکی بسیار نادرند و اکنون در کودکان مبتلا به کووید۱۹ مسئله‌ای جدی هستند، اما کارکنان کلینیک‌ها باید درمورد روابط بالقوه این دو بیماری آگاه باشند تا بتوانند به سرعت به کودکان و جوانان مبتلا، درمان درست را ارائه دهند.» 

او گفت:‌ «توصیه به والدین مانند سابق است: اگر به هر دلیلی نگران فرزندتان هستید، با خدمات سلامت همگانی به شماره ۱۱۱ و یا پزشک خانوادگی خود برای توصیه فوری، تماس بگیرید؛ و یا در موارد اورژانس با ۹۹۹ تماس بگیرید و اگر یکی از کارشناسان به شما توصیه کرد که به بیمارستان بروید، لطفا این کار را انجام دهید.»

© The Independent