ویروس کرونا؛ کشف ۵۰ جسد در کامیون‌های پر از یخ در نیویورک

به دنبال انتشار بوی بد، اهالی محل با پلیس تماس گرفته‌اند

یک بنگاه کفن و دفن در نیویورک که به خاطر شمار بالای جان‌باختگان ویروس کرونا، ظرفیتش تکمیل شده بود، اجساد را در کامیون‌های پر از یخ نگهداری می‌کرد و این موضوع اعتراض ساکنان محل، و در نهایت دخالت پلیس را به همراه داشت.

به گزارش آسوشیتد پرس، روز چهارشنبه شماری از ساکنان منطقه‌ای در بروکلین با دیدن این صحنه با پلیس تماس گرفتند و به گفته مقامات، یک عابر پیاده از بوی بد اجساد شکایت داشت.

به گفته مقامات، این بنگاه کفن و دفن، حدود ۵۰ جسد را در چهار کامیون پر از یخ قرار داده بود. 

مسئول محلی بروکلین، اریک آدامز، که چهارشنبه بعد از ظهر در محل حاضر شده بود، به «دیلی نیوز» گفته است که این موضوع همچنان تحت بررسی است، و توضیح داد که برخی از عابران متوجه نشت مایعات از داخل کامیون‌ها و همچنین بوی بد شده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برخی منابع نیز به «نیویورک پست» گفته‌اند که اجساد داخل این کامیون‌ها روی هم تلنبار شده بود و مایعی از داخل کامیون‌ها به بیرون سرازیر می‌شد. آن‌ها افزوده‌اند که بوی بد اجساد در نهایت شماری از مغازه‌داران محله را واداشته است که به پلیس زنگ بزنند.

روز پنجشنبه، بیل دِ بلازیو، شهردار نیویورک، این اقدام آن بنگاه کفن و دفن را «بی‌وجدانی» دانست و گفت: «اصلا متوجه نمی‌شوم که چطور یک بنگاه کفن و دفن ممکن است بگذارد چنین اتفاقی رخ دهد.»

به گفته پلیس، هیچ‌گونه اتهام کیفری به صاحبان این بنگاه ابلاغ نشده است. با این‌حال، بخش بهداشت نیویورک به خاطر اهمال این بنگاه در جلوگیری از انتشار بوی بد، احضاریه دریافت کرده است. 

گفته می‌شود که همان روز چهارشنبه، آن بنگاه کامیون یخچال‌دار بزرگتری تهیه کرده است و کارکنان آن با لباس‌های مخصوص، اجساد را به کامیون بزرگتر منتقل کرده‌اند.

بنگاه‌های کفن و دفن نیویورک به خاطر شمار بالای اجساد، از اواخر مارس با مشکل جا مواجه هستند و مسئولان مربوطه بارها در این خصوص درخواست کمک کرده‌اند.

در همین راستا، سردخانه‌های موقتی در شهر برپا شده است و بیمارستان‌ها از ماشین‌های یخچال‌دار برای نگهداری از اجساد استفاده می‌کنند.

نیویورک مرکز اصلی شیوع کرونا در آمریکا به شمار می‌رود. تا کنون شمار جان‌باختگان این ایالت به بیش از ۱۸ هزار تن رسیده است.

بیشتر از جهان