همنوازی هنرمندان نیویورک برای تشکر از کارکنان خدمات درمانی

اجرای این آهنگ ۲۹ آوریل راس ساعت ۷ شب به وقت محلی شروع می شود

نوازندگانی در سنترال پارک نیویورک، ۱۸ مارس- Cindy Ord/Getty Images/AFP

گروهی از هنرمندان موسیقی در شهر نیویورک، در فراخوانی از دیگر هنرمندان دعوت کرده‌اند تا دسته جمعی و از راه دور در کنسرت «سمفونی فانفار» شرکت کنند.

گروه هنری «مداخله دهم» (Tenth Intervention) اطلاعات مربوط به زمان و نحوه مشارکت مردم در این همنوازی را در اینترنت منتشر کرده است.

سمفونی مزبور، «برای کارکنان شجاع ما» نام دارد و توسط فرنک لندن، هاجنال پیوینک، و دوریان والنس،‌ برای این منظور ساخته شده است.

اجرای این آهنگ روز چهارشنبه، ۲۹ آوریل راس ساعت ۷ شب به وقت محلی شروع می شود؛ زمانی که مردم نیویورک هر روز به نشانه تشکر از تلاش‌های کادر درمانی شهر در دوران ویروس عالمگیر، برای آنها کف می‌زنند.

گروه هنری «مداخله دهم»‌ گفته است: «برنامه به شکلی طراحی شده که همه مشتاقان بتوانند در پنج منطقه شهر با امنیت کامل از پنجره‌ها، پشت بام‌ها و یا در خانه‌هاشان در این کنسرت شرکت کنند. نوازندگان حرفه‌ای، و چه کسانی که از گروه‌های آماتور هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این گروه افزوده است: «همه گروه‌ها می‌توانند در این کنسرت شرکت کنند:‌ هنرمندان موسیقی از همه سطوح مبتدی، نوازندگان جوان و آماتور، متخصصان نواپردازی، نوازندگان پیانو و ارگ، سازهای بادی و برنجی، طبل و سازهای زهی… همچنین، برای تمامی اهالی شهر که می‌توانند آوازی بخوانند، روی گلدان و قابلمه ضرب بگیرند یا در مجموع به هر شکلی نوا و هیجانی ایجاد کنند.»‌

این برنامه به مدت ۱۱ دقیقه و در چهار بخش مختلف تنظیم شده است که هنرمندان طی آن نواهای خاصی اجرا می‌کنند.

جزئیات راهنمای اجرای برنامه برای «همه»، از نوازندگان سازهای بادی و سازهای زهی گرفته تا نوازندگان ارگ و پیانو و طبل و سازهای کوبه‌ای… منتشر شده است.

اولین بخش سمفونی با عنوان «‌تشویق»‌ از ۷ تا ۷:۰۳ شب اجرا می‌شود. در این بخش، از همه کسانی که قادر به نواختن موسیقی نیستند، دعوت شده است تا برای کادر درمانی دست بزنند.

بخش دوم «بازتاب» نام دارد و از ساعت ۷:۰۳ تا ۷:۰۶ اجرا می‌شود. شرکت کنندگان عادی می‌توانند از این فرصت برای «‌تنفس ‌آرام، گوش دادن و اندیشیدن» استفاده کنند.

سومین بخش از ۷:۰۶ تا ۷:۰۹ تحت عنوان «‌پاکسازی» با حضور همه مردم، از هنرمندان و نوازندگان تا تماشاگران، برگزار می‌شود تا آزادانه هر نوایی را دوست دارند، اجرا کنند.

کنسرت همنوازی نیویورک بین ساعت ۷:۰۹ تا ۷:۱۱ شب با چهارمین حرکت، «قدردانی»، به پایان خواهد رسید. شرکت کنندگان می‌توانند نوای «آاا» را با نت دلخواهشان بخوانند و یا نت Bb را در ساز خود بنوازند.

بیشتر از فرهنگ و هنر