ریشی کاپور در ۶۷ سالگی بر اثر سرطان درگذشت

چهره مشهور سینمای بالیوود سرانجام به سرطان تسلیم شد

کاپور در سال ۲۰۱۸ به سرطان مبتلا شد و یک سال در نیویورک مشغول مداوا بود و سپس در سپتامبر گذشته به هند بازگشت-STRDEL / AFP

ریشی کاپور بازیگر بالیوود در ۶۷ سالگی درگذشت. 

این بازیگر هندی صبح چهارشنبه به علت نارسایی تنفسی به بیمارستان منتقل شد و پس از دو سال مبارزه با سرطان خون درگذشت. 

بیانیه خانواده او می‌گوید: «پزشکان و تیم پزشکی بیمارستان گفتند که او تا آخرین لحظه سرشان را گرم می‌کرد. او در تمام دو سالی که در دو قاره مشغول مداوا بود، روح شاهانه خود را حفظ کرد و مصمم به زندگی بود. او در این دوران وقتش را با خانواده، دوستان، غذا و فیلم‌های سینمایی می‌گذراند و هر کسی که او را در این دوره ملاقات کرد، از این که نگذاشته بود بیماری او را از پا درآورد، شگفت‌زده شده بود.» 

این بیانیه می‌افزاید: «او از عشقی که از سوی طرفدارانش در همه جای دنیا دریافت می‌کرد، قدردان بود. پس از مرگ او، طرفدارانش می‌دانند که او می‌خواست با لبخند و نه اشک، به یادآورده شود.» 

کاپور در سال ۲۰۱۸ به سرطان مبتلا شد و یک سال در نیویورک مشغول مداوا بود و سپس در سپتامبر گذشته به هند بازگشت. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کاپور که برای بازی در فیلم «نام من ژوکر است» در سال ۱۹۷۰ برنده جایزه ملی فیلم شد، مدتی طولانی در نقش‌های اصلی فیلم‌های رمانتیک بالیوود بازی می‌کرد و سپس در مراحل بعدی حرفه‌ای خود، وارد ساختن شخصیت شد. 

او به عنوان عضوی از خانواده بازیگر کاپور، در کودکی با پدرش راج کاپور کارگردان کار کرد. پسر او رانبیر ۳۷ ساله نیز بازیگر بالیوود است. 

همسر ۶۱ ساله‌اش نیتو نیز بازیگر است و دخترش ریدیما کاپور ۳۹ ساله، طراح است. 

راجینیکانت ستاره بالیوود در توییتی در ستایش این بازیگر باسابقه نوشت:‌ 

«غم‌انگیز…آرام بگیر… عزیزترین دوست من.» 

راهول گاندی در توییتی نوشت:‌ 

«با مرگ یک افسانه دیگر، ریشی کاپور بازیگر، سینمای هند هفته وحشتناکی دارد. او بازیگری فوق‌العاده بود و طرفداران فراوانی در نسل‌های مختلف داشت، جایش خالی خواهد بود. به خانواده، دوستان و هوادارانش در تمام جهان تسلیت می‌گویم.» 

شاشی تارور در توییتی نوشت:‌

از شنیدن این که  ریشی کاپور هم مدرسه‌ای‌ام در مدرسه کمپیون بمبئی، به جهان بهتری رفته غمیگین‌ترینم. ما در سالهای ۱۹۶۷ و ۶۸ در مسابقه بین کلاس‌ها با هم رقابت داشتیم. از «بابی» قهرمان رمانتیک گرفته تا شخصیت جاافتاده آخرین فیلم‌هایش، او تکامل چشمگیری یافت. آرام بخواب. 

شاشی تارور نماینده کنگره هند، از زمان کودکی کاپور را می‌شناخت. 

 

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر