میلیون‌ها بریتانیایی در دوران قرنطینه مصرف گوشت و لبنیات را کاهش داده‌اند

بیش از یک‌چهارم مردم مصرف گوشت را به دلایل بهداشتی، زیست‌محیطی یا هواداری از حقوق حیوانات کاهش داده‌اند

این یافته‌ها نه تنها نشانگر چگونگی تغییر عادات مصرف در دوران همه‌گیری کرونا است بلکه نشان می‌دهد که مردم خورد و خوراک‌شان را با کمبود‌های مختلف فروشگاه‌ها سازگار می‌کنند - Pixabay

طبق تحقیق جدیدی، میلیون‌ها بریتانیایی مصرف فراورده‌های گوشت و لبنیات را در دوران قرنطینه کاهش داده‌اند.

طبق تحقیقی که انجمن گیاه‌خواران مطلق انجام داده است، یک‌پنجم بریتانیایی‌ها (۲۰ درصد) دارند مصرف گوشت را کاهش می‌دهند و ۱۵ درصد هم به کاهش مصرف لبنیات و(یا) تخم‌مرغ روی آورده‌اند.

این یافته‌ها نه تنها نشانگر چگونگی تغییر عادات مصرف در دوران همه‌گیری کرونا است بلکه نشان می‌دهد که مردم خورد و خوراک‌شان را با کمبود‌های مختلف فروشگاه‌ها سازگار می‌کنند.

برای مثال ۴۱ درصد کسانی که مصرف گوشت یا لبنیات را کاهش داده‌اند می‌گویند به علت نبود فراورده‌های دلخواه‌شان در فروشگاه‌ها این کار را کرده‌اند.

این در حالی است که ۴۳ درصد هم مصرف گوشت را به خاطر دغدغه‌های بهداشتی، زیست‌محیطی یا هواداری از حقوق حیوانات کاهش داده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برخی هم به خاطر آن که گوشت خیلی گران شده است از مصرف آن کاسته‌اند و ۱۵ درصد هم به دلیل فشارهای مالی به سراغ غذاهای جانشین رفته‌اند.

مت ترنر، سخنگوی انجمن گیاه‌خواران مطلق می‌گوید:«پس از موفقیت بی‌سابقه سازمان گیاه‌خواری و انبوه فراورده‌های گیاهی که در ماه‌های اخیر به قفسه‌های فروشگاه‌ها آمده است جای تعجب ندارد که بسیاری از مصرف‌کنندگان در دوران همه‌گیری کووید۱۹ به جانشین‌های گیاهی روی آورده‌اند که می‌تواند به دلایل هزینه‌ای و سهولت یا دغدغه‌های بهداشتی، زیست‌محیطی یا هواداری از حقوق حیوانات باشد».

ترنر خاطر نشان کرد از ۳۶۸۲ نفری که در این نظرسنجی آماری شرکت کردند بسیاری برای نخستین بار بود که مواد غذایی گیاهی مثل شیر بادام، سوسیس گیاهی و شیر سویا می‌خریدند.

ترنر افزود: بریتانیایی‌های بسیاری برای اولین بار است که این مواد غذایی جانشین را امتحان می‌کنند و به قدری خوش‌شان آمده که قصد دارند بعد از برگشتن اوضاع به شرایط عادی نیز آن‌ها را در سبد غذایی‌شان حفظ کنند.

 او گفت: "اقلامی را خریداری می‌کنند که تا چند ماه پیش حاضر نبودند نگاهی هم به آن‌ها بیاندازند و اکنون این جانشین‌های گیاهی عالی را به چشم مواد غذایی عادی جدیدی می‌نگرند."

© The Independent

بیشتر از زندگی