شیلی، آگاه‌ترین مصرف‌کننده زیست محیطی

مصرف کنندگان، خرید گوشت و نوشابه در بطری‌های پلاستیکی را کاهش می‌دهند

pexels

 شرکت داده پردازی کانتار اخیرا یک نظر سنجی در 24 کشور در اروپا، آمریکای لاتین و آسیا انجام داده است که در آن از ۶۵۰۰۰ نفر خواسته شده تا نظرشان را در مورد محیط زیست بیان کنند.

بر اساس یافته های این پژوهش، حدود یک سوم شرکت کنندگان در آن نظرسنجی نگرانی خود را در مورد محیط زیست ابراز کرده‌اند. از آن تعداد، ۱۶ درصد گفتند فعالانه سعی می‌کنند اثراتی را که احتمالا بر محیط زیست می گذارند، کاهش دهند.

علاوه بر آن، کانتار «کاهش اندک» مقدار پولی را که برای خرید کالاهایی مانند گوشت، نوشابه در بطری، و لوازم پاک کردن آرایش خرج می شود، مورد توجه قرار داده است.

کانتار گفت: «در حالی که بازارها ثروتمندتر می‌شوند، تمرکز بر موضوع‌های زیست محیطی و پلاستیک افزایش می‌یابد. انتظار می‌رود که در آینده تعداد مصرف‌کنندگان «فعال در محیط زیست» در کشورهایی که تولید ناخالص داخلی آن‌ها در حال رشد است، افزایش یابد.

این پژوهش نشان داد که خریداران اروپای غربی به احتمال زیاد در کاهش تاثیر خود بر محیط زیست تلاش خواهند کرد.

با این وجود، پژوهش مذکور نشان می‌دهد که کشور شیلی دارای آگاه‌ترین مصرف‌کنندگان از لحاظ زیست محیطی است، زیرا ۳۷ درصد از شرکت کنندگان نظرسنجی در آن کشور، گفتند که سعی دارند اثرات خود را بر محیط زیست کاهش دهند. دومین کشور آگاه نسبت به محیط زیست، اتریش، سومین کشور، آلمان و چهارمین کشور، بریتانیا است.

بر اساس نظرسنجی کانتار، در روند افزایش آگاهی در خصوص موضوع‌های زیست‌محیطی در بریتانیا، فروش گوشت تازه در آن کشور می‌تواند در دو سال آینده تا حدود چهار درصد کاهش یابد.

کانتار گفت: «پژوهش ما نشان می‌دهد که تقاضا برای محصولات مساعد با محیط زیست که آماده مصرف باشند و قیمت مناسبی داشته باشند، زیاد است».

 این شرکت داده‌پردازی دریافته است که ۴۸ درصد خرید‌کنندگان مایلند شرکت‌های فروشنده کالاهای مصرفی برای کاهش مواد پلاستیکی دورانداختنی، اقدام بیشتری به‌عمل آورند. 

در ماه اوت، میزگرد چند دولتی سازمان ملل، گزارشی در مورد تغییرات آب و هوایی منتشر کرد که در آن گفته شده است، «استفاده از غذاهایی با منشا گیاهی در انطباق با محدود کردن تغییرات اقلیمی است».

چندین شرکت اعلام کرده‌اند که از گوشت‌های گیاهی استفاده خواهند کرد، که آخرین آن‌ها شامل Subway, KFC  و Tesco است.

در ماه اوت، لوئیس هامیلتون، راننده فرمول یک، اعلام کرد که برای راه‌اندازی رستوران‌های زنجیره‌ای با عرضه «برگر» با منشا گیاهی به نام «برگر تمیز» (Neat Burger)، اقدام کرده است. اولین رستوران بدون گوشت او اوایل ماه جاری در خیابان ریجنت در لندن افتتاح شد و قرار است طی دو سال آینده ۱۴ رستوران امتیازدار دیگر در سراسر اروپا، آمریکا و خاور‌میانه افتتاح شوند. 

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از جهان