کرونا در آمریکا؛ خودکشی پزشک نیویورکی

دکتر لورنا برین، مدیر ۴۹ ساله بخش اورژانس در منهتن، روز یکشنبه جان باخت

به گفته پدر این پزشک آمریکایی،دخترش درباره تاثیر وحشتناک  ویروس کرونا بر بیمارانش با او صحبت کرده بود - STEPHANIE KEITH  / Getty Images via AFP

یک پزشک «قهرمان»  که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا در نیویورک، به بیماران رسیدگی می‌کرد، خودکشی کرد. 

دکتر لورنا برین، مدیر ۴۹ ساله بخش اورژانس در منهتن، روز یکشنبه بر اثر خودکشی در ویرجینیا جان باخت. 

پدر او به نیویورک تایمز گفت:‌ «او سعی کرد وظیفه‌اش را انجام دهد، و کارش او را کشت.»

دکتر فیلیپ برین، گفت که دخترش درباره تاثیر وحشتناک  ویروس کرونا بر بیمارانش با او صحبت کرده بود و از بیمارانی برایش گفته بود که برخی از آنان در آمبولانس و قبل از رسیدن به بیمارستان، جان باخته‌اند.

او گفت:‌ «حتما مثل یک قهرمان از او ستایش کنید، چون واقعا قهرمان بود. او به اندازه دیگرانی که در این میان جان‌باخته‌اند، از قربانیان به شمار می‌رود.»

او گفت که دخترش به ویروس مبتلا شد و یک هفته پس از بهبود به سر کارش بازگشت، اما به خانه بازگردانده شد. آن وقت بود که خانواده‌اش او را به خانه‌شان در شارلوتسویل در ویرجینیا بازگرداند. 

پلیس گفت که دکتر برین روز یکشنبه به بیمارستان منتقل شد و مرگ او بر اثر «آسیب‌های ناشی‌ از خودزنی» به ثبت رسید. 

راشال برکنی، رئیس پلیس شارلوتسویل، گفت: «کارکنان خط مقدم بخش بهداشت در مقابل تاثیرات ذهنی و جسمی همه‌گیری بیماری در امان نیستند.» 

او گفت:‌ «این افراد به شکل روزانه تحت شرایط بسیار پراسترسی هستند و حالا با همه‌گیری ویروس کرونا، تحت فشار مضاعف نیز قرار گرفته‌اند.»

او افزود:‌ «تجهیزات مراقبت شخصی می‌تواند احتمال آلوده شدن به ویروس را کاهش دهد، اما آنچه این تجهیزات قادر به انجامش نیستند، مراقبت از قهرمانانی مانند دکتر لورنا برین یا دیگر افرادی است که در خط مقدم، در معرض آسیب‌های مخرب روحی و عاطفی این بیماری قرار دارند.» 

دکتر ویلیام جکیس، رئیس پزشکان اورژانس کالج امریکن، گفت:‌ «دشواری شرایط در بسیاری از بیمارستان‌های ما، به روح و روان ما به شدت آسیب می‌رساند.» او دکتر برین را قهرمانی خواند که «به‌رغم ابتلا به کووید۱۹، همچنان به یاد بیماران و تیم همکارش بود.» 

دکتر برین مدیر بخش اورژانس در بیمارستان نیویورک-پرزبیترین الن بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز سه‌شنبه در نیویورک حدود ۵۷ هزار و صد نفر ‌ بر اثر ابتلا به کووید۱۹ به بیمارستان منتقل شدند. به گفته دانشگاه جانز هاپکینز، این بزرگترین شمار رجوع به بیمارستان در یک روز در میان تمامی ایالت‌های آمریکا است.  

همزمان، بیش از ۱۷ هزار و ۵۰ نفر تا به امروز در نیویورک بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند. 

به گفته بی‌بی‌سی، بیمارستان نیویورک-پرزبیترین الن، در بیانیه‌ای گفت:‌ «دکتر برین قهرمانی است که ایده‌های عالی پزشکی را به خط مقدم و دشوار بخش اورژانس می‌آورد.» 

© The Independent

بیشتر از جهان