کاهش چشم‌گیر تعداد باز-ارسال‌های پرشمار پیام‌‌های واتس‌اپ پس از به روزرسانی

واتساپ برخلاف سایر شبکه‌های اجتماعی عزم را جزم کرده است که جلو پیام‌های همه‌بین را بگیرد

شمار باز-ارسال پیام‌های پرشمار واتساپ، ۷۰ درصد کاهش یافته است - Pixabay

واتساپ اعلام کرد که از زمانی که ضوابط جدید را به کار بسته است، باز-ارسال پرشمار پیام‌ها فروکش کرده است.

اوایل همین ماه، شرکت واتساپ دست به تغییرات مهمی زد و خبر داد که از ارسال پیام‌های «پر-ارسال» جلوگیری می‌کند تا بلکه بتواند پخش مطالب همه‌بین را متوقف کند.

طبق ضوابط جدید، اگر پیامی قبلاً به صورت انبوه ارسال شده باشد، کاربر باید برای باز-ارسال آن زحمت بیش‌تری بکشد. اگر پیامی آن قدر باز-ارسال شده باشد که برچسب «پر-ارسال» خورده باشد، کاربر در آن واحد فقط می‌تواند آن را برای یک نفر ارسال کند و نمی‌تواند مانند موارد عادی آن را برای پنج نفر بفرستد.

اکنون واتساپ می‌گوید که ضوابط جدید کارساز بوده است و شمار باز-ارسال چنین پیام‌هایی از زمان به کارگیری ضوابط جدید، ۷۰ درصد کاهش یافته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هدف از این روزآوری، تا حدی هم مقابله با پخش گسترده اطلاعات نادرست بوده است و واتساپ و سایر شبکه‌های اجتماعی در پی آن بوده‌اند تا از انتشار مطالب کذب و شایعه‌پراکنی در مورد ویروس عالم‌گیر کرونا جلوگیری کنند.

واتساپ مشخصاً در پی آن بود که پیام‌های همه‌بین را با وضع ضوابط جدید کاهش دهد، در حالی که سایر شبکه‌های اجتماعی عموماً کاربران را تشویق می‌کنند تا مطالب‌شان را هر چه گسترده‌تر پخش کنند.

واتساپ به هنگام اجرای ضوابط جدید اعلام کرده بود که باز-ارسال انبوه در عین آن که به انتشار اطلاعات نادرست دامن می‌زند، گیرنده را هم «کلافه» می‌کند.

واتساپ همزمان با اعلام ضوابط جدید در وبلاگ خود نوشت: «بر این باوریم برای آن که واتساپ همچنان جایگاهی برای گپ‌وگفت شخصی بماند، کاستن از میزان بازنشر چنین پیام‌هایی مهم است.»

واتساپ قبل از اجرای این ضوابط جدید، در  ژانویه ۲۰۱۹ نیز یک روزآوری انجام داد و با همین هدف «مهارسازی حالت همه‌بینی»، روی هر پیامی که پر-ارسال می‌شد، چند علامت پیکان می‌گذاشت.

به گفته واتساپ، آن روزآوری هم شمار پیام‌های باز-ارسالی را ۲۵ درصد کاهش داده است.

© The Independent

بیشتر از جهان