در کمتر از دو ماه ۷۲۸ نفر بر اثر مصرف الکل تقلبی جان باختند

شایعه‌های مربوط به نقش الکل در درمان کرونا مصرف الکل تقلبی در ایران را ۱۰ برابر کرد

در فاصله ۲۰ فوریه تا ۷ آوریل بیش از ۷۰۰ نفر بر اثر مصرف الکل مسموم جان باختند-عکس از شبکه‌های اجتماعی

در مدت کمتر از ۵۰ روز، ۷۲۸ نفر در ایران به دنبال مصرف الکل تقلبی جان خود را از دست داده‌اند.

به دنبال انتشار برخی شایعه‌ها در مورد نقش الکل در درمان کووید-۱۹، تعداد مرگ‌ها بر اثر مصرف الکل تقلبی در دو ماه گذشته در مقایسه با سال قبل دست‌کم ۱۰ برابر شده است.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران می‌گوید تعداد مسمومیت‌ها با الکل متانول در ایران به بیش از پنج هزار نفر رسیده است و از این تعداد دست‌کم ۹۰ نفر بینایی خود را از دست داده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حسین حسنیان، مشاور وزارت بهداشت به آسوشیتدپرس گفت: «حدود ۲۰۰ مرگ ناشی از مسمومیت با الکل در خارج از بیمارستان‌ها اتفاق افتاده است.»

ایران یکی از بالاترین آمار مبتلایان به کرونا در جهان را دارد. سه ماه پس از اعلام رسمی شیوع کرونا در ایران، تعداد مبتلایان به بیش از ۹۱ هزار نفر رسیده و حدود شش هزار نفر نیز جان باخته‌اند. هرچند که آمار غیر رسمی بسیار بالاتر از آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت است.

تولید، فروش و مصرف نوشیدنی‌های الکلی در ایران ممنوع است. با این حال بازار قاچاق نوشیدنی‌های الکلی و محصولات الکلی تقلبی در ایران بسیار داغ است.

از آنجایی که متانول موجود در نوشیدنی‌های الکلی تقلبی به آسانی با بوییدن یا چشیدن قابل تشخیص نیست، این نوشیدنی‌ها موجب مسمومیت مصرف‌کنندگان می‌شوند. آسیب‌های مغزی، درد قفسه سینه، نابینایی و حتی کما از جمله پیامدهای مصرف این محصولات تقلبی است.

بیشتر از