به‌روزرسانی جدید اینستاگرام: از طریق «استوری»‌های خود غذا سفارش دهید

این تغییرات جدید برای حمایت از کسب‌وکارهای محلی در دوران قرنطینه ارائه شده است

تغییرات جدید اینستاگرام به رستوران‌ها امکان می‌دهد تا خدمات خود را در اینستاگرام تبلیغ کرده و به فروش برسانند-LOIC VENANCE / AFP

با ارائه ویژگی‌هایی جدید، اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد در همین برنامک، غذا سفارش دهند.

این ویژگی به افراد اجازه می‌دهد که مستقیم از «استوری»‌های خود غذا سفارش دهند و آن را تحویل بگیرند. یعنی اگر کسی داخل برنامک، چیزی ببیند که دوست دارد امتحان کند، می‌تواند به راحتی روی آن کلیک کند تا جلو در خانه‌اش ظاهر شود.

این شرکت گفت که تغییرات جدید را برای حمایت از کسب‌وکارهای محلی در دوران قرنطینه اجباری ارائه کرده است و به رستوران‌ها امکان می‌دهد تا از آنجا که فروش مستقیم‌شان کاهش یافته است، خدمات خود را در اینستاگرام تبلیغ کنند.

این برنامک اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو که متعلق به فیسبوک است، گفته دکمه جدیدی برای «اقدام» به صفحه تجارات و رستوران‌ها اضافه خواهد شد و آنها نیز می‌توانند برچسب «سفارش غذا» را در«استوری»‌های خود بگنجانند.

افرادی که روی هر یک از آن لینک‌ها کلیک کنند، می‌توانند خرید خود را از تارنمای آن کسب، پیش ببرند.

اینستاگرام گفت که این طرح برای کمک به تجارت‌هایی طراحی شده که در حال دست و پنجه نرم کردن با بحران کووید-۱۹ هستند و به افراد امکان می‌دهد تا از رستوران‌های محبوب محل خود حمایت کنند.

این طرح هفته گذشته در ایالات متحده و کانادا راه افتاد و به عنوان بخشی از توسعه آن به کل جهان، به بریتانیا هم رسیده است.

در آن زمان، این شبکه اجتماعی گفت: «ما به کار بر روی ویژگی‌هایی که به شما کمک می‌کند تا از تجارات کوچکی که به آنها علاقه دارید حمایت کنید، ادامه خواهیم داد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این به‌روز‌رسانی اینستاگرام در پی اقدام اخیر واتس‌اپ، شرکت دیگر متعلق به فیسبوک، انجام می‌گیرد که برچسب‌هایی جدیدی ارائه کرد که به مردم امکان می‌دهد درباره ابعاد مختلف این بیماری عالم‌گیر با هم ارتباط بگیرند.

این برچسب‌ها که طی همکاری با سازمان جهانی بهداشت طراحی شده‌اند، برای کمک به کاربران فراهم شده است تا افکار و احساسات خود را درباره قرنطینه سراسری، بهتر و دقیق‌تر با هم به اشتراک بگذارند.

شرکت‌های فناوری بزرگ مانند فیسبوک در طول این بیماری عالم‌گیر، به ویژه به خاطر عدم واکنش به گسترش اخبار کذب در ارتباط با ویروس کرونا، مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

روز چهارشنبه، الیور داودن، وزیر فرهنگ بریتانیا، هنگام حضور در مقابل نمایندگان کمیته دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش مجلس عوام، گفت که با این شرکت‌ها صحبت کرده است تا اقدامات بیشتری را در خصوص متوقف کردن نشر اخبار کذب انجام دهند.

آقای داودن «اقدامات داوطلبانه برای کمک» این شرکت‌ها را ستود، ولی گفت که با آنها صحبت کرده است تا تمهیدات و سیستم‌های خود را «تقویت» کنند، و همچنین از آنها خواسته است که به واکنش خود در این خصوص سرعت بخشند و ساعات اضافه بیشتری را معطوف این کار دارند.

گزارش‌های تکمیلی از سایر آژانس‌های خبری

© The Independent

بیشتر از زندگی