نیویورک مجوز آزمایش تست تشخیص کووید- ۱۹ را در داروخانه‌ها صادر کرد

حدود ۵ هزار داروخانه به زودی برای این کار آماده خواهند شد

با تشریح برنامه‌های فرماندار نیویورک برای توسعه آزمایش‌گیری و شناسایی مبتلایان، ساکنان این ایالت به زودی خواهند توانست در داروخانه‌ها برای ویروس کرونا آزمایش دهند.

اندرو کومو روز شنبه اعلام کرد دستوری را امضا کرده است که به داروخانه‌های مستقل در سراسر ایالت نیویورک اجازه خواهد داد برای کووید-۱۹ آزمایش بگیرند.

حدود ۵ هزار داروخانه به زودی برای این کار آماده خواهند شد و آقای کومو برنامه دارد تا روزانه ۴۰ هزار بسته آزمایشی برای آنها فراهم کند.

گرچه هم‌اینک نیز بعضی از داروخانه‌هایعضو شبکه‌ داروخانه‌های زنجیره‌ای بزرگ، به آزمایش‌گیری مشغول هستند، ولی تمهیدات جدید به هزاران داروخانه کوچک دیگر نیز اجازه خواهد داد تا به این برنامه بپیوندند.

آقای کومو روز شنبه گفت: «آزمایش‌گیری امری است که ما اکنون به طور کامل و جامع روی آن متمرکز هستیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با تلاش مقامات ایالت برای ردیابی افراد مبتلا در میان ۲۰ میلیون ساکنان نیویورک، او تایید کرد که در حال حاضر روزانه حدود ۲۰ هزار آزمایش انجام می‌شود.

به گفته آقای کومو، شرایط جدید آزمایش‌گیری به زودی به کارمندان نظام پزشکی و کارکنان بخش‌های اساسی ایالت نیز، حتی اگر هیچ علایمی از ابتلا به ویروس نداشته باشند، توسعه خواهد یافت.

او افزود که این اقدام، برای مراقبت از سلامت عموم مردم حیاتی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «از آنجا که اکنون مکان‌ها و ظرفیت آزمایش‌گیری بیشتری داریم، می‌توانیم شمول شرایط این آزمایش‌ها را توسعه دهیم.»

آقای کومو گفت که آزمایش‌گیری گسترده اکنون اصلی‌ترین راه برای بازگشایی اقتصاد این ایالت است. هفته گذشته او در کاخ سفید با دونالد ترامپ ملاقات کرد تا برنامه خود را مبنی بر افزایش ظرفیت آزمایش‌گیری برای روزانه هزاران آزمایش بیشتر، با او به بحث بنشیند.

فرماندار گفت، ایالت نیویورک قانون‌گذاری و نظارت بر آزمایش‌گاه‌ها را بر عهده خواهد داشت و دولت فدرال هم ضمانت خواهد کرد که تجهیزات کافی از جانب تولیدکنندگان به آنها می‌رسد.

آقای کومو روز شنبه گفت: «مایلیم به زمانی برگردیم که آمار مبتلایان جدید روزی ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر بود. ۲۱ روز را در جهنم سپری کردیم و اکنون کم کم در حال بازگشت به همان اوضاع ۲۱ روز پیش هستیم.»

گرچه آمار پذیرش در بیمارستان‌های ایالت کاهش داشته است، اما نیویورک روز شنبه شاهد افزایشی اندک در شمار مرگ مبتلایان بود، چرا که ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۴۳۷ مورد جدید مرگ ثبت شد.

تا کنون در این ایالت بیش از ۱۷ هزار نفر در اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته‌اند‌ و بیش از ۲۸۲ هزار نفر به آن مبتلا شده‌اند.

آقای کومو گفت: «اگر به دنبال بارقه‌ای از امید می‌گردید، می‌توان گفت که آمار ابتلا کاهش یافته و سقوطی غم‌انگیز داشته است. این اوضاع واقعا وحشتناک است و هر دم اخباری دهشتناک می‌رسد.»

آقای فرماندار همچنین اعلام کرد که آزمایش‌ جدید (استفاده از) پادتن در چهار بیمارستان شهر نیویورک در دسترس کارمندان نظام پزشکی قرار خواهد گرفت. این آزمایش برای تشخیص آن است که آیا کسی قبلا به ویروس مبتلا شده بوده است، اکنون بعد از بهبود یافتن، به نحوی نسبت به آن مصون شده است، یا خیر. 

© The Independent

بیشتر از جهان