طرح دو هفته خودقرنطینگی برای مسافران ورودی به بریتانیا

دولت‌های سنگاپور و استرالیا همه مسافران ورودی را دو هفته قرنطینه می‌کنند

فرودگاه هیترو در لندن به دنبال دستیابی به یک توافق استاندار جهانی برای مقابله با شیوع کرونا است-REUTERS/Henry Nicholls

با آماده شدن شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش پروازهای اروپایی و جهانی، دولت بریتانیا قصد دارد محدودیت‌های سختگیرانه‌ای را بر افرادی که وارد این کشور می‌شوند، وضع کند. 

در حال حاضر، برتیانیا یکی از معدود کشورهایی است که در بدو ورود مسافران، هیچگونه روند غربالگری درباره ویروس کرونا را انجام نمی‌دهد. علی‌رغم توصیه مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، بریتانیا تب افراد را در فرودگاه‌ها کنترل نمی‌کند. 

در عوض، به مسافران توصیه‌نامه‌ای داده می‌شود مبنی بر آن که در صورت مشاهده نشانه‌های بیماری، چه کنند. 

سرعت سرایت بیماری در تقریبا تمامی کشورها، کمتر از بریتانیا است. 

اما دولت بریتانیا قصد دارد زمانی که شمار موارد جدید ابتلا ثابت شد، مقرراتی شبیه سنگاپور و استرالیا، اما با تسهیلات بیشتر، در این کشور حاکم سازد. 

کسانی که از هر جای دنیا وارد سنگاپور می‌شوند، باید دو هفته را در «هتل یا اقامتگاهی که از سوی دولت تعیین می‌شود» سپری کنند. هدف از این اقدام، دادن زمان کافی به افراد است تا اگر مبتلا باشند، نشانگان بیماری درآنها ظهور کند. 

در صورتی که مسافران از اتاق‌های خود خارج شوند، ممکن است تا شش ماه به زندان محکوم شوند. 

در استرالیا نیز هتل‌هایی در فرودگاه‌ها برای قرنطینه ۱۴ روزه مسافران تازه‌وارد در نظر گرفته شده‌اند. 

بریتانیا از مسافرانی که از طریق دریا، هوا یا خطوط ریلی وارد آن کشور می‌شوند، می‌خواهد تا آدرس محل سکونت خود در دو هفته پس از ورود را در اختیار مقامات بگذارند. 

مسئولان برای اطمینان از این که مسافران در آدرس‌های ثبت شده اقامت دارند، آن‌ها را کنترل خواهند کرد. 

صنعت مسافرت در قبال این اقدام ابراز وحشت کرده است و گفته است که این اقدام فورا تقاضا برای بلیت هواپیما و مسافرت را پایین خواهد آورد. ویز ایر از قصد خود برای برقراری پروازهایی از لوتون به ۱۴ مقصد اروپایی و همچنین تل‌آویو از اول ماه مه خبر داده است. 

دو شرکت بزرگ مسافرتی بریتانیا قصد دارند سفرهای خارجی را در ماه‌های مه و ژوئن برقرار سازند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خطوط هوایی‌ دیگری چون بریتیش ایرویز، ایزی‌جت، و رایان‌ایر نیز می‌خواهند در اوایل تابستان پروازهای خود را از سرگیرند. 

اما اگر قرار باشد افرادی که برای گذراندن تعطیلات یا دیدار با عزیزانشان به خارج می‌روند، در بدو بازگشت دو هفته قرنطینه شوند، تقاضا احتمالا سقوط می‌کند.

یک مدیر ارشد خطوط هوایی گفت:‌ «صنعت هوایی و مسافرت منتظر بودند تا ببیند که کشورهای مقصد کی بازگشایی می‌شوند، چرا که آن مسئله به عنوان تنها ملاحظه مسافرت هوایی، برای ازسرگیری  پروازها در نظر گرفته می‌شد. ولی این (مقررات جدید) کمر ما را به‌کلی خواهد شکست.»

فرودگاه هیترو در لندن خواستار یک توافق استاندارد بین‌المللی برای احتیاط‌های پیشگیرانه مربوط به سلامت شده است. یک سخنگوی هیترو گفت:‌ «ما در حال کار با کارگزاران صنعت هوایی و قانونگذاران در اینجا و دیگر کشورها هستیم تا نیاز به یک استاندارد واحد و نکات مربوطه را جا بیندازیم.»

او گفت:‌ «دولت بریتانیا بارها گفته است که شواهد حاکی از آن است که کنترل تب مسافران با وجود تماس‌ها و سرایت‌ها در اجتماع، بی‌فایده است. بنابراین می‌خواهیم که مبنای توصیه حاضر در اسرع وقت انتشار یابد تا به شکل مناسب با توصیه‌های بین‌المللی مقابله و بررسی شود.»

این اقدام ممکن است گردشگری داخلی در بریتانیا را برای فصل تابستان کاهش دهد؛ هر چند احتمال می‌رود که تقاضا برای پروازهای داخلی نسبت به چند دهه گذشته افزایش یابد. 

در یک نظرسنجی توییتری برای ایندیپندنت که در آن بیش از دو هزار نفر شرکت کردند، تنها ۲۲ درصد گفتند که (برای بستن مرزها) خیلی دیر شده است و معتقد بودند که (راه‌های ورود و خروج) بریتانیا باید باز بماند. 

گزینه‌های «بازگشایی فوری» و «آزمایش همه در بدو ورود»، هر یک ۳۵ درصد رای گرفتند. هشت درصد باقیمانده نیز به بستن مرزهای بریتانیا رای دادند. 

همزمان، یک مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی گفته است که برای تعطیلات به سفر خارجی نخواهد رفت. 

دکتر مارگارت هریس به برنامه صبحانه بی‌بی‌سی گفت: «شخصا ترجیح می‌دهم به جای سفر خارجی، در داخل کشور سفر کنم، زیرا ممکن است شاهد ورود دوباره ویروس به برخی کشورها باشیم و ما نمی‌خواهیم مثل وضعیتی که خیلی‌ها الان دارند، محبوس شویم.» 

© The Independent

بیشتر از سفر