چین: دیگر کسی در ووهان به خاطر ابتلا به کرونا بستری نیست

دولت از ۷ آوریل اجازه عبور و مرور شهری را صادر کرده است

یکی از مقامات دولتی چین روز یکشنبه گفت که در شهر ووهان، جایی که برای اولین بار شیوع ویروس کرونا گزارش شد، هم اکنون هیچ بیمار مرتبط با ویروس کرونا بستری نیست. 

شهر صنعتی ووهان که یازده میلیون نفر جمعیت دارد، اولین شهر در جهان بود که تعطیلی همه شهر و مقررات بسیار سخت‌گیرانه رفت‌وآمد و همچنین ردیابی بیماران مبتلا به کرونا را تجربه کرد. به دنبال شیوع این ویروس در ووهان، بیمارستان‌ها به سرعت از بیماران مبتلا به کرونا پر شدند.

طبق آمار رسمی‌ای که روز یکشنبه منتشر شده است، در این مدت تعداد ۴۶۴۵۲ نفر در این شهر به ویروس مبتلا شدند و ۳۸۶۹ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

این آمار در حالی منتشر شده است که بسیاری از منتقدان به این عددها به دیده شک و تردید نگاه می‌کنند و معتقدند که دولت چین در خصوص ارائه اطلاعات و آمار افراد مبتلا و همچنین مرگ افراد بر اثر این بیماری صادق نبوده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به علاوه بسیاری معتقدند به دلیل پر بودن بیمارستان‌ها، بسیاری از افرادی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند اما تست نشده بودند، ممکن است در آمار رسمی جای نگرفته باشند. 

اما چندین ماه پس از شیوع بیماری، علائمی از بهبود در سراسر شهر ووهان دیده می‌شود. 

بیمارستان‌های صحرایی که در این شهر در سالن‌های ورزش ژیمناستیک و همچنین ورزشگاه‌ها برپا شده بود، در ماه مارس برچیده شدند و بعد از پایان گرفتن قرنطینه خانگی و تعطیلی شهر، از هفتم آوریل دولت اجازه عبور و مرور شهری را صادر کرد. 

سخنگوی کمیسیون ملی بهداشت چین در همین زمینه گفته است که به عنوان قدم بعدی، به درخواست دولت مرکزی، برای حفاظت از شهر علیه انتقال ویروس از خارج به داخل شهر اقدام خواهند کرد. 

روز جمعه گذشته، مقامات بهداشتی گفتند که تنها یک بیمار که مبتلا به ویروس کرونا بوده است در بیمارستان حضور داشته است. 

 

روز شنبه هم مقامات گفته بودند که تنها ۱۲ مورد ابتلا به ویروس کرونا در شهر شناسایی شده است و هیچ کدام از آنها در وضعیت بد و وخیم و عفونی قرار ندارند. هرچند روز یکشنبه چین ابتلای ۱۱ مورد جدید به ویروس کرونا را در این کشور اعلام کرد. 

آخرین آمارهای رسمی چین تعداد ۸۲۸۲۷ مورد ابتلا به ویروس کرونا را نشان می‌دهد. تعداد مرگ نیز ۴۶۳۲ نفر است.

بیشتر از جهان