تعداد کل بیماران مبتلا به کرونا در ایران به مرز ۹۰ هزار نفر رسید

ربیعی: «هیچ استانی در وضعیت قرمز نیست، اما وضعیت عادی هم نیست»

دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، روز شنبه بار دیگر با اعلام آخرین اطلاعات در خصوص افراد مبتلا به ویروس کرونا در ایران و همچنین موارد مرگ در اثر ابتلا به این ویروس گفت که تا ششم اردیبهشت ماه ۱۱۳۴ نفر بیمار جدید کرونا در کشور شناسایی شده‌اند. 

به این ترتیب، تعداد کل بیماران مبتلا به کرونا در ایران که توسط مقامات رسمی تایید شده است، به ۸۹۳۲۸ نفر رسید. او گفته است که طی بیست و چهار ساعت گذشته نیز ۷۶ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند. با این تعداد، شمار افرادی که جان خود را در سراسر کشور در برابر این ویروس از دست داده‌اند، به ۵۶۵۰ نفر رسیده است. 

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، تا کنون ۶۸۱۹۳ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و ۳۰۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در وضعیت شدید این بیماری و تحت مراقبت قرار دارند. 

همچنین، به گفته وی تا کنون ۴۱۰هزار و ۷۵ تست تشخیص کووید-۱۹ در ایران انجام شده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با وجود افزایش خطی تعداد مبتلایان به کرونا، بی‌تابی جدی‌ای در میان مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران، از جمله حسن‌روحانی، برای بازگشایی کشور وجود دارد. این در حالی‌ست که محدودیت‌های شغلی و رفت‌وآمد در شهرها نیز با توجه به شیوع این ویروس، با سخت‌گیری دنبال نمی‌شود. 

وضعیت نه قرمز نه عادی

با وجود افزایش آمار افراد مبتلا به کرونا و نگرانی از شیوع بیشتر ویروس در شهرها و استان‌های کشور، علی ربیعی، سخنگوی دولت، گفته است که «هیچ استانی در وضعیت قرمز نیست، اما وضعیت عادی هم نیست.»

به گزارش ایسنا،‌ علی ربیعی در یک گفت‌وگوی اینترنتی با چندین تن از خبرنگاران، گفت: «تلاش همه مدیران این است که با غربالگری وزارت بهداشت، از ورود افراد بیمار به کارگاه‌ها جلوگیری شود؛‌ مناسبات باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم تولید را با کمترین درگیری افراد داشته باشیم.»

این درحالی است که تعداد کل آزمایش‌ها در کشور تنها ۴۱۰ هزار عدد بوده است و ردیابی افرادی که با افراد مبتلا به ویروس کرونا تماس داشته‌اند، عملا در ایران پیگیری نمی‌شود. از. این گذشته، مشخص نیست که تعداد افرادی که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند، اما علت مرگ آنها در گزارش‌های رسمی ذکر نمی‌شود، چه اندازه است. 

با این وجود، به نظر می‌رسد که مشکلات اقتصادی، فشار زیادی را برای بازگشت کارگران بر سر کار خود به دولت تحمیل کرده است. ربیعی در این زمینه گفت: «دولت هم بابت کارگران غیررسمی نگران است. فکر می‌کنیم بخشی از کارگران غیررسمی در بازگشایی اول مشاغل کم‌ریسک برخواهند گشت و از بیکاران کاسته می‌شود. وزارت کار و رفاه اجتماعی مسئول شده تا این دسته از افراد را در زیر چتر قرار دهد. سه میلیون نفری که شناسایی کردیم افرادی بودند که در هیچ بانکی حضور نداشتند.»

ربیعی همچنین افزود: «دلشوره و دل‌‌نگرانی ما از آن دسته از افرادی است که در مشاغل رسمی نبودند و شغل‌شان را از دست دادند؛ ما حمایت‌مان را ادامه می‌دهیم. آثار میان‌مدت و دراز‌مدت تعطیلی مشاغل بر اثر کرونا را در نظر گرفتیم. در سناریو جاری که داریم دنبال می‌کنیم، تاکنون نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر به بیمه‌های بیکاری مراجعه کرده‌اند. مشاغل پرریسک همچنان تعطیل می‌مانند. مشاغل نیمه‌ریسک به سمت بازگشایی می‌روند و مشاغل کم‌ریسک هم اکنون باز هستند.»

بیشتر از