سعی پیوسته رئیس جمهور در بازگشایی اماکن مذهبی ایران

حسن روحانی دستور داد برای بازگشایی اماکن مذهبی تلاش مضاعفی صورت گیرد

مقامات دولت مدتی‌ست که عزم خود را جزم کردند تا هرطور که شده به شهروندان گرفتار کرونا القا کنند که شرایط مملکت تحت کنترل است و می‌توان با رعایت اصول بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی شهروندان دوباره به زندگی قبل از شیوع کرونا بازگشت و هم با ویروس کرونا مبارزه کرد و هم چرخ اقتصاد را به همت جامعه گرداند. 

از سوی دیگر مقامات بهداشتی و درمانی کشور هر روز از روند صعودی ابتلا در جای جای ایران می‌گویند و هشدار می‌دهند که در صورت بازگشت همه مردم به کسب و کارهای روزانه و بازگشایی اماکن پر تردد و پرجمعیت مردم با بحرانی به مراتب پیچیده‌تر از بحران کنونی ناشی از شیوع کرونا، روبرو خواهند شد.

امروز جمعه، پنجم اردی‌بهشت، حسن روحانی در گفتگو با سعید نمکی، وزیر بهداشت، با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان به وزیر خود دستور داد «تا با تقویت بررسی‌های لازم در زمینه چگونگی و زمان بازگشایی اماکن مذهبی، مساجد و بقاع متبرکه، گزارشی جامع و دقیق برای تصمیم‌گیری در این راستا به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شود».

روحانی هفته گذشته هم به وزیر بهداشت و وزیر کشور گفته بود که بررسی کنند تا در صورت امکان در برخی شهرهای ایران مراسم مذهبی در ماه رمضان برگزار شود.

حسن روحانی به وزیر بهداشت گفته که «بازگشایی و فعالیت اماکن مذهبی متبرکه و مساجد با رعایت کامل دستورالعمل‌ها و اصول بهداشتی از دغدغه های مهم دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و باید در این راستا تلاش مضاعفی انجام شود».

رئیس جمهور همچنین به وزیر بهداشت، دستور داد تا گزارش دقیقی از وضعیت استان‌های کشور در مقابله با کرونا برای بررسی در جلسه فردای ستاد ملی مقابله با کرونا و اتخاذ تصمیمات لازم و تصویب آنها در جلسه روز یکشنبه ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سعید نمکی وزیر بهداشت، هم ضمن ارائه گزارش از چگونگی روند مبارزه با کرونا در کشور به رئیس جمهور مملکت گفته است که «کمیته‌ای برای بررسی چگونگی بازگشایی اماکن مذهبی تشکیل و گزارش آن به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه خواهد شد».

این در حالی‌ست که روز گذشته رئیس سازمان نظام پزشکی ایران، امروز در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهوری ایران نسبت به تعجیل در بازگشایی اماکن پرتردد و اماکن مذهبی در شهرهای کشور هشدار داد. 

 محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور، نوشت «با توجه به شرایط اپیدمیولوژیک کنونی بیماری در کشور و بر اساس اصول مسلم علمی و تجربیات جهانی، هرگونه تعجیل در بازگشایی غیرضروری و غیرقابل کنترل مکان‌های تجمعی از قبیل اماکن مذهبی،‌ مدارس،‌ دانشگاه‌ها و... موجب گسترش بیماری و آسیب جان و سلامت مردم و هدر رفتن زحمات گذشته و فرسودگی کادر درمانی کشور خواهد شد».

 حسن روحانی همچنین  امروز در گفت‌وگو با محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تاکید بر اینکه ‌امروز زندگی مردم با فضای مجازی درهم تنیده است، از وزیر ارتباطات خواست که درخصوص افزایش سرعت اینترنت در کشور اقدامات لازم را انجام دهد. 

بیشتر از