کرونا در آمریکا؛ فرماندار نیویورک می‌گوید جلسه با ترامپ سازنده بود

تعداد موارد مرگ در اثر ابتلا به کرونا در آمریکا به ۴۵ هزار نفر رسید

نشست خبری رئیس جمهور آمریكا ، دونالد ترامپ و مایك پنس معاون رئیس جمهور آمریكا اندرو كومو ، فرماندار نیویورك - JIM WATSON / AFP

روز چهارشنبه، فرماندار نیویورک با ارائه گزارشی از آخرین اطلاعات و آمار مرتبط با افراد مبتلا به کرونا و همچنین تعداد مرگ در این ایالت گفت که در بخش‌های مختلف این ایالت، تعداد مبتلایان و مرگ افراد کاهش یافته است. 

اندرو کومو گفت که نمی‌داند سرعت پایین آمدن مرگ چقدر خواهد بود، اما تعداد کسانی که در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند همچنان بالاست و شمار افرادی که جان خود را از دست داده‌اند نیز با این که کمتر شده‌اند، اما غم‌انگیز است. او گفت، این بدترین بخش اطلاعاتی است که هر روز با مخاطبان خود در میان می‌گذارد. 

تا سه‌شنبه شب حداقل ۲۵۳ هزار مورد ابتلا به کرونا در ایالت‌نیویورک شناسایی شده است که ۱۴۱ هزار نفر آنها در شهر نیویورک هستند. نزدیک به ۱۵ هزار نفر نیز جان خود را در برابر ویروس کرونا از دست داده‌اند. تا کنون در سراسر آمریکا بیش از ۴۵ هزار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. 

فرماندر نیویورک گفت که نتیجه فاصله‌گیری اجتماعی طی روزهای آینده مشخص می‌شود. او گفت: «شما تماس می‌گیرید با افراد مختلف و خیلی سریع نتیجه آن در طی روزهای دیگر از طریق افزایش افراد بستری شده مشخص می‌شود.» 

او گفت که جلسه سازنده‌ای در کاخ سفید در روز سه‌شنبه با دونالد ترامپ رئیس ‌جمهوری آمریکا داشته است و در این جلسه درباره «واقعیات و فاکت‌ها» صحبت کرده‌اند و تصمیماتی بر این اساس گرفته شده است: «در روند سیاسی وارد سرزنش کردن همدیگر می‌شوند، اما جلسه سازنده بود. در جلسه افرادی بودند که از من خوششان نمی‌آید. توییت‌های ترامپ را دیده‌اید. ولی با او و تیمش نشستیم و صرف نظر از سیاست، جلسه سازنده بود.»

کومو اضافه کرد: «چه کسی اهمیت می‌دهد که من از او خوشم می‌آید یا او از من خوشش می‌آید. کارتان را انجام بدهید. من کاری ندارم سیاست ‌شما چیست و یا سیاست من چیست. کار را انجام بدهیم. این روح این جلسه بود. بنابراین خیلی خوب بود. موضوع اصلی تست کردن و همچنین تامین منابع مالی برای ایالت‌ها بود. این چیزی است که همه ایالت‌ها می‌گویند. ایالت‌ها در وضعیت کسری بودجه به سر می‌برند، و نیازمند کمک دولت فدرال هستند. وقتی به ایالت‌ها کمک مالی نمی‌کنید، ایالت‌ها هم نمی‌توانند. رئیس‌ جمهوری متوجه هستند و گفتند روی یک طرح در این زمینه کار می‌کنند.»

فرماندار نیویورک همچنین گفت:‌«کنگره باید اصرار کند که چنین موضوعی در قانون در نظر گرفته شده است. این زمانی نیست که اقدامات کوچک انجام دهیم. عمل باید متناسب با بحران باشد. عمل شما باید متناسب با مشکل باشد که نیست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفت آقای کومو، موضوع تست‌کردن در تعداد زیاد همچنان مهمترین مسئله است و نقش مهمی در زمان بازگشایی اقتصاد ایالت‌ها دارد و این ایالت دوبرابر کردن تست‌ها را هدف خود قرار داده است. این بالاترین حدی است که آزمایشگاه‌های ایالت‌ نیویورک می‌توانند در زمان متقضی بررسی و تجزیه و تحلیل کنند. 

نیویورک به همراه دو ایالت همجوارش، کنتیکت و نیوجرسی، در خصوص سیاست‌های مرتبط با مقابله با ویروس کرونا، طی هفته‌های گذشته به صورت هماهنگ عمل کرده‌اند. چرا که ساکنان این ایالت‌ها به صورت روزانه از مرزهای ایالتی به‌تکرار عبور می‌کنند و برای همین، امکان تصمیم‌گیری جداگانه وجود ندارد. 

او گفت: «من مشکلی ندارم که افراد و مقامات از من گلایه کنند. درست است. این باعث می‌شود که از انجام دادن کاری که غیرسازنده است جلوگیری کنیم.»