کرونا در آمریکا:‌ کاهش مجدد شمار مرگ و افراد بستری شده در نیویورک

دونالد ترامپ و فرماندار نیویورک امروز در کاخ سفید ملاقات خواهند کرد

صف مراجعین به یکی از بیمارستان‌های برانکس در نیویورک برای تست تشخیص ویروس کرونا - TIMOTHY A. CLARY / AFP

اندرو کومو، فرماندار نیویورک، شهری که بیشترین خسارت جانی و مالی را در اثنای شیوع ویروس کرونا تجربه کرده است، با اعلام این که تعداد افراد بستری شده در این ایالت بار دیگر کاهش یافته است، ابراز امیدواری کرد که طی هفته‌های آینده بخش‌های مختلف ایالت متناسب با وضعیت‌شان بازگشایی شود.

بعد از کنفرانس خبری روزانه، کومو قرار است به واشنگتن سفر کند و با ترامپ دیدار کند. او گفت که در این دیدار حقیقت را خواهد گفت: «بحث‌های زیادی در مورد آزمایش(ابتلا به کرونا) وجود داشته، و دولت فدرال می‌گوید که این به عهده ایالت‌هاست، ولی دولت هم گزارش می‌دهد که در مورد آزمایش‌ها چه کرده است. این به این معناست که آزمایش‌ها به دولت هم مرتبط است.  فقط به من بگویید چه کار می‌توانید انجام بدهید و من چه می‌توانم انجام بدهم.»  

کارشناسان می‌گویند که برای بازگشایی امن اقتصاد آمریکا، حداقل باید پنج میلیون آزمایش شناسایی کرونا انجام شود. اداره  غذا و داروی آمریکا، آزمایشی را که در خانه هم می‌توان از آن استفاده کرد، تایید کرده است.

آقای کومو اعلام کرد که در بیست‌وچهارساعت گذشته قبل از کنفرانس خبری، ۴۸۱ مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است. روز دوشنبه ۴۷۸ مرگ (در اثر بیماری کویید۱۹) در این ایالت گزارش شده بود تا به این ترتیب، تعداد کل جان‌باختگان ویروس کرونا در آن ایالت  به حدود۱۵ هزار نفر برسد.

هم اکنون در آمریکا بیش از ۷۸۹ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است، و شمار مرگ در اثر ابتلا به این ویروس هم از مرز ۴۲ هزار و پانصد نفر عبور کرده است. در ایالت نیویورک، تعداد افراد شناسایی شده آلوده به ویروس کرونا، ۲۵۳ هزار نفر گزارش شده‌اند که از این تعداد، ۱۴۱ هزار نفر آن در شهر نیویورک هستند.

در ایالت نیوجرسی، ایالت همجوار نیویورک، حداقل ۸۸ هزار نفر مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده‌اند و تعداد ۴۵۲۰ مرگ در اثر آن بیماری گزارش شده است.  در ایالت همجوار دیگر، کنتیکت، ۲۰ هزار مورد ابتلا به کرونا شناسایی و ۱۳۳۱ مرگ در اثر آن گزارش شده است.

در حالی که در آمریکا موضوع افزایش چشمگیر آمار مبتلایان در ایالت‌های مختلف یکی از چالش‌‌ها و درخواست‌ها مطرح شده بوده است، فرماندار نیویورک گفت که در نیویورک بیشتر از هر کشور دیگر و حتی ایالت‌های دیگر متناسب با جمعیت، آزمایش تشخیص کرونا انجام شده است، اما همچنان به آزمایش‌های بیشتری نیاز است: «آزمایش کردن نشان خواهد داد که چگونه به سمت بازگشایی اقتصادی بروید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت که بازگشایی اقتصادی شهر را براساس ناحیه‌های مختلف در نظر خواهند گرفت. به گفته او، شمال ایالت‌ وضعیت متفاوتی نسبت به شهر نیویورک دارد. 

فرماندار نیویورک در مورد بیکاری و افزایش آن در این ایالت، گفت که شمار بیکارشدگان آنقدر زیاد است که باعث مشغول شدن شدید شماره‌های تماس اداره کار نیویورک شده است و افراد نمی‌توانند از طریق تلفن، کار خودشان را به پیش ببرند.