اپلیکیشن چت زوم «ناامن» است

هند از کارمندان دولت خواست از آن استفاده نکنند 

با افزایش محبوبیت زوم، تمرکز بر عدم امنیت و نقض حریم خصوصی آن نیز هر چه بیشتر مطرح شده است - REUTERS/Loren Elliott

مسئولان در هندوستان می‌گویند زوم «ناامن» است. 

دولت هند به کارمندانش هشدار داد که از این نرم‌افزار به‌عنوان یک پلتفرم ناامن برای گپ‌وگفت اینترنتی، استفاده نکنند. 

هند تازه‌ترین مورد در میان کشورها و شرکت‌هایی است که درباره امنیت زوم ابراز نگرانی کرده‌اند. نرم‌‌افزار زوم با تداوم قرنطینه و کار کردن و تحصیل افراد از خانه، به شدت محبوبیت یافته است. 

با افزایش محبوبیت زوم، تمرکز بر عدم امنیت و نقض حریم خصوصی آن نیز هر چه بیشتر مطرح شده است. این نگرانی‌ها، از جمله درباره «زوم بامبینگ» یا «بمباران زومی» است که طی آن غریبه‌ها وارد یک کنفرانس ویدیویی می‌شوند و اغلب مزاحمت ایجاد می‌کنند یا تصویرها و پیام‌های مشکل‌آفرین ارسال می‌کنند. 

این شرکت بابت کاستی‌های مربوط به حریم خصوصی پوزش خواسته است و وعده داده است که آنها را برطرف کند. زوم وعده داده است که در ماه‌های پیش رو، امکانات جدیدی به نرم‌افزار اضافه نکند و در عوض منابع خود را بر ترمیم مسایل امنیتی متمرکز سازد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 

کشورهایی چون تایوان و آلمان پیشتر در مورد استفاده از نرم‌افزار زوم هشدار داده بودند و مردم را به استفاده نکردن از آن ترغیب کرده بودند. شرکت‌هایی چون گوگل و اسپیس-اکس نیز به همین روش عمل کرده‌اند و کارمندانشان را به توقف استفاده از زوم و امتناع از کاربرد زوم در کامپیوترهاشان ترغیب کرده‌اند. 

مرکز هماهنگی سایبری متعلق به وزارت کشور هند در یک توصیه‌نامه ۱۶ صفحه‌ای گفت: «زوم یک پلفترم امن نیست.» این توصیه‌نامه گفت که کارمندان وزارت کشور هند می‌توانند در صورت تمایل از زوم برای مراودات شخصی استفاده کنند، اما اجازه استفاده از آن را برای مقاصد رسمی ندارند. 

از وقتی که نگرانی‌های مربوط به حریم شخصی درمورد زوم مطرح شده است، این شرکت طیفی از تغییرات، از جمله استفاده آسان‌تر از گزینه‌های امنیتی، در آن ایجاد کرده است. 

© The Independent

بیشتر از زندگی