زوم یکی از مدیران فیس‌بوک را استخدام کرد

شرکت زوم می‌گوید برای رفع نگرانی‌های نقض حریم خصوصی، یکی از مدیران فیسبوک را استخدام کرده است

نسخه جدید زوم  بر «روزآوری قابلیت‌های امنیت و حریم خصوصی تمرکز دارد.» - KENA BETANCUR  / Get Images via AFP

شرکت زوم در ادامه دست و پنجه نرم کردن با مشکلات امنیتی روزآوری جدید و مهمی انجام داد.

این شرکت گپ‌وگفت‌های ویدیویی، همچنین اعلام کرد برای رفع مشکلات مربوط به حریم خصوصی  نیز آلکس استموس یکی از مدیران سابق فیسبوک را به عنوان مشاور استخدام کرده است. آقای استموس مدیر ارشد امنیت فیسبوک در برخی از پردردسرترین سال‌های فیسبوک و از جمله در دوران انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا بود.

نسخه به روز شده  نرم‌افزار زوم برای کاربران، با شماره ۴.۶.۱۰ منتشر شده است و طبق اعلام شرکت زوم بر «روزآوری قابلیت‌های امنیت و حریم خصوصی تمرکز دارد.». این نسخه در حالی منتشر شد که زوم اعلام کرده بود راه‌اندازی قابلیت‌های جدید را متوقف و فقط بر رفع مشکلات امنیتی تمرکز می‌کند.

اکنون دکمه ویژه‌ای در نوارابزار این نرم‌افزار تعبیه کرده‌اند که با آن می‌توان به گزینه‌های امنیت دسترسی یافت. کاربر با کلیک کردن روی این دکمه می‌تواند حتی بعد از شروع شدن جلسه هم گزینه‌های مختلف امنیتی را فعال کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برگزارکننده جلسه (ادمین) می‌تواند از طریق این نوارابزار، جلسه را قفل کند تا دیگران نتوانند وارد آن شوند، قابلیت اتاق انتظار را فعال کند تا افراد بعد از این که مورد تأیید قرار گرفتند وارد جلسه گپ‌و‌گفت بشوند، افراد را از جلسه اخراج کند و در قابلیت همرسان کردن صفحات حاضران در جلسه یا ارسال پیام به جلسه محدودیت ایجاد کند.

بسیاری از این گزینه‌ها قبلاً هم در برنامه زوم وجود داشت ولی از طریق فهرست‌های پیچیده‌ای قابل دسترس بود یا بعد از شروع جلسه نمی شد آن‌ها را فعال کرد.

در تازه‌ترین نسخه زوم، شناسه جلسه هم در خود جلسه به نمایش در نمی‌آید. قبلاً این شناسه به نمایش درمی‌آمد تا  کاربر بتواند سایر افراد را سریع به جلسه دعوت کند اما در ضمن از این طریق می‌شد با انتشار عکس صفحه نمایش حاضران در جلسه، شناسه‌ها را در معرض دید عموم قرار داد و در نتیجه هرکسی می‌توانست به برنامه دسترسی یابد.

بسیاری از این گزینه‌ها را به منظور مقابله با « بمباران زوم» تعبیه کرده‌اند که به معنای مقابله با وارد شدن به جلسات دیگران در زوم با هدف ایجاد مزاحمت یا توهین به حاضران در جلسه است. اف‌بی‌آی هشدار داده است که کسانی به این روش به فحاشی و نمایش دادن عکس‌های افراط‌گرایانه و مبتذل در جلسات زوم اقدام کرده‌اند.

© The Independent

بیشتر از زندگی