سندرز رسما از نامزدی بایدن در انتخابات پشتیبانی کرد

برنی سندرز: ما به تو در کاخ سفید احتیاج داریم

برنی سندرز روز دوشنبه به طور رسمی از نامزدی جو بایدن در انتخابات پشتیبانی کرد.

آقای سندرز در یک پیام ویدیویی خطاب به جو بایدن گفت:‌ «ما به تو در کاخ سفید احتیاج داریم. جو، من هر آن چه در توان دارم انجام می‌دهم تا این اتفاق بیافتد.»

او افزود: «امروز من از تمام آمریکایی‌ها، از تمام دموکرات‌ها، از تمام مستقل‌ها، از تمام جمهوری‌خواهان می‌خواهم که گرد هم بیایند، با این کارزار همراه شوند و از نامزدی تو که من از آن پشتیبانی می‌کنم، حمایت کنند.»

به گزارش شبکه خبری سی‌‌ان‌ان، آقای سندرز گفت که او و جو بایدن با هم در خصوص همکاری بر سر سیاست‌های مختلف به توافق رسیده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جو بایدن از این پشتیبانی برنی سندرز قدردانی کرد. او خطاب به برنی سندرز گفت: «پشتیبانی تو بسیار اهمیت دارد. برای من بسیار اهمیت دارد. فکر می‌کنم مردم از این که ما در برخی مسائل از هم دوریم و در عین حال بسیار به هم نزدیکیم، شگفت‌زده خواهند شد. من نه فقط برای بردن در این کارزار که برای مدیریت کشور به تو احتیاج خواهم داشت.»

برنی سندرز، سناتور چپ‌گرای ورمانت، هشت آوریل کارزار انتخاباتی‌اش را متوقف کرد.

سندرز ۷۸ ساله که به همراه جو بایدن در انتخابات مقدماتی آمریکا در حزب دموکرات باهم رقابت می‌کردند، در ماه‌های گذشته موفق شده بود که در چند ایالت آمریکا رقیب خود را شکست دهد اما در چند ایالات مهم نتیجه انتخابات را به بایدن واگذار کرد. 

علیرغم پشتیبانی برنی سندرز، کامالا هریس و برخی دیگر از شخصیت‌های سیاسی از جو بایدن، باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین هنوز رسما از او پشتیبانی نکرده است.

به گزارش دیلی‌بیست، آقای اوباما پیشتر شخصا به جو بایدن گفته بود که تا اعلام نتایج انتخابات مقدماتی، از کسی پشتیبانی نخواهد کرد. آقای بایدن هم گفته بود که خودش از آقای اوباما خواسته است تا از او پشتیبانی نکند تا هر کس «بسته به شایستگی خودش» برنده انتخابات مقدماتی بشود. 

جو بایدن، در انتخابات سراسری ماه نوامبر با دونالد ترامپ رقابت خواهد کرد.