انتقاد پرستاران بریتانیا از کمبود پوشش حفاظتی مناسب

«در صورت نبود پوشش مناسب، می‌توانید از درمان بیماران خودداری کنید»

اتحادیه پرستاران بریتانیا اعلام کرده است که پرستارانی که پوشش‌های حفاظتی در اختیار ندارند، می‌توانند از درمان بیمارهای مبتلا به ویروس کرونا خودداری کنند.

کالج سلطنتی پرستاران (آر سی اِن) در راهنمای جدیدی که منتشر کرده، گفته است که اعضایش حق دارند در صورتی که پوشش‌های حفاظت شخصی لازم در اختیار آن‌ها گذاشته نشده باشد، به عنوان «آخرین گزینه»، از رفتن بر سر کار خودداری کنند.

اتحادیه پرستاران اذعان داشته است که این برخلاف آموزش‌هایی است که به پرستاران داده شده و گفته است که پیش از آن، باید سایر راه‌حل‌ها، از جمله تاخیر در درمان یا انجام آن در چارچوبی دیگر، به مورد اجرا گذاشته شده باشد.

سخنگوی اتحادیه پرستاران می‌گوید: «این خلاف تمام انگیزه‌های پرستاران است، اما ایمنی آنها نباید کم‌اهمیت انگاشته شود.»

پزشکان و پرستارانی که بیماران مبتلا به ویروس بسیار واگیردار کووید-۱۹ را درمان می‌کنند، بارها در مورد کمبود پوشش‌های حفاظتی، از جمله دستکش و ماسک صورت، ابراز نگرانی کرده‌اند. 

یک پزشک گفته است که کوتاهی در ارائه تجهیزات (ایمنی) کافی، «سند تکان‌دهنده‌ای» علیه واکنش دولت در قبال شیوع ویروس کروناست. این در حالی است که مت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا، به خاطر اظهاراتش داير بر این که کادر پزشکی بیش از حد از پوشش‌های حفاظتی استفاده می‌کنند، به باد انتقاد گرفته شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

توصیه کالج سلطنتی پرستاران بریتانیا در شرایطی منتشر شده است که تعداد تلفات ناشی از عوارض کرونا در آن کشور از مرز ۱۰ هزار نفر گذشته است. به گفته مقامات نظام درمانی بریتانیا، در پی قدردانی از خدمات ۱۹ تن از کادر پزشکی بریتانیا که براثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باختند، تعداد به مراتب بیشتری از کارکنان پزشکی کشور بر اثر سرایت ویروس کرونا درگذشته‌اند.

کالج سلطنتی پرستاران بریتانیا گفته است، به کسانی که به گفته این نهاد، «تصمیمی بسیار دشوار (در خودداری از ادامه کار در صورت مجهز نبودن به پوشش حفاظتی لازم) اتخاذ می‌کنند»، کمک‌های حقوقی ارائه خواهد شد.

این نهاد همچنین به پرستارانی که کارشان را ترک می‌کنند، هشدار داده است که ممکن است «در موارد بسیار نادر» به اتهام «قتل غیرعمد در چارچوب حرفه» تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند.

کالج سلطنتی پرستاران یک برنامه هفت ماده‌ای برای ایمنی آن‌ها تدوین کرده است که ماده ششم آن می‌گوید: «نهایتا، اگر کلیه راه‌ها را برای کاهش خطر (ابتلا به کووید-۱۹) پیموده‌اید و هنوز پوشش‌های حفاظتی لازم که با راهنمای کنترل و پیشگیری از عفونت کشور هماهنگی داشته باشد، در اختیارتان قرار نگرفته است، می‌توانید از حضور بر سر کارخودداری کنید.  

«این باید آخرین گزینه باشد و کالج سلطنتی پرستاران به این نکته آگاه است که این، گامی دشوار برای پرستاران است.»

این نهاد توصیه می‌کند که کسانی که از رفتن بر سر کار خودداری می‌کنند، باید موارد توجیه‌شان را در مورد این اقدام به صورت کتبی نگاه دارند و خود را آماده کنند تا به بهانه قصور حرفه‌ای اخراج شوند و احتمالا در پیگیری‌های بعدی با انتقاد و حتی اتهامات جنایی رو‌به‌رو شوند.

روز یکشنبه، بوریس جانسون نخست‌وزیر، که به دنبال هفت روز درمان کووید-۱۹ بیمارستان را ترک گفته بود، با ذکر نام از کادر درمانی‌اش سپاسگزاری کرد. 

نخست‌وزیر اذعان داشت که در ساعاتی که در بخش مراقبت ویژه بوده است، «اوضاع به هر سو می‌توانست ختم شود (یا مرگ یا زندگی)». او با ذکر نام از دو پرستارش، جنی، از اینورکارگیل نیوزیلند، و لوئیز، از شهر پورتوی پرتغال، که ۴۸ ساعت در کنار بسترش بوده‌اند، سپاسگزاری کرد.

گزارش بیشتر از پرس اسوسیشن

© The Independent

بیشتر از جهان