اسقف اعظم کانتربری خطابه عید پاک را از آشپزخانه ایراد کرد

جاستین ولبی، اولین رهبر کلیسای انگلستان است که خطبه عید ملی پاک را به صورت مجازی ایراد می‌کند

جاستین ولبی، عالی‌رتبه‌ترین اسقف کلیسای انگلستان - LAKRUWAN WANNIARACHCHI / AFP

با بسته ماندن کلیساها در گیرودار بحران ویروس کرونا، اسقف اعظم کانتربری، خطبه عید پاک را از آشپزخانه‌ خانه‌اش ایراد می‌کند.

جاستین ولبی، عالی‌رتبه‌ترین اسقف کلیسای انگلستان، معمولاً صبح یکشنبه عید پاک، در مقابل ۱۵۰۰ نفر در کلیسای جامع کانتربری کرسی ریاست را بر عهده می‌گیرد.

اما امسال او اولین خطابه مجازی کلیسا را به مناسبت عید ملی پاک در ویدیویی ایراد می‌کند. این ویدیو را با آی‌پد در آپارتمان‌اش در کاخ لمبت واقع در جنوب لندن ضبط کرده‌ است.

اخیراً برای رعایت دورمانی اجتماعی و مهار شیوع ویروس کرونا، درهای همه کلیساهای معمولی و جامع برای عبادت تکی و دسته‌جمعی به روی مردم بسته شده است.

قرار است شاهزاده ولز و جوانا لاملیِ بازیگر نیز روز یکشنبه در مراسم ویژه مجازی عید پاک که کلیسای جامع کانتربری برگزار می‌کند شرکت کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عالیجناب جاستین ولبی در خطابه‌اش خواهد گفت: لازم است «در زندگی اجتماعی رستاخیزی به پا شود». او هم‌چنین شجاعت کسانی را ستود که در خط مقدم مبارزه علیه کووید ۱۹ حضور دارند.

او به حضار مجازی خواهد گفت: «بعد از تحمل این‌همه رنج‌ و رشادت‌های کارکنان مشاغل کلیدی در خدمات همگانی سلامت، نمی‌توانیم راضی به این شویم که به وضعیت قبلی بازگردیم و وانمود کنیم شرایط عادی است.»

«باید در زندگی اجتماعی رستاخیزی به پا کنیم.»

او هم‌چنین گفت: «این احساس ناامنی، ترس، ناامیدی و انزوا را مردم سراسر دنیا تجربه می‌کنند. اما ما تنها نیستیم.»

«ایمان ما به رستاخیز عیسی مسیح از سنگ هم سخت‌تر و از هر بنایی محکم‌تر است.»

«حتی در روزهای تاریک عید پاک امسال هم می‌توانیم امید را بجوییم. می‌توانیم انگلستان و دنیا را پس از این بیماری جهان‌گستر تصور کنیم.»

همسر اسقف اعظم کارولین نیز او را در این مراسم مجازی همراهی می‌کند و بخش‌هایی از کتاب اعمال را خواهد خواند.

شبکه بی‌بی‌سی این مراسم مذهبی مجازی را با سرود «شکوه و جلال از آن توست» به پایان می‌برد که شنوندگان رادیو ۴ قبلاً آن را ضبط کرده و فرستاده‌اند.

این مراسم به صورت زنده از ساعت ۸:۱۰ صبح روز یکشنبه از شبکه رادیویی بی‌بی‌سی ۴ پخش می‌شود و می‌توان آن را در تارنما و صفحه فیسبوک کلیسای انگلستان نیز از ساعت ۹ صبح تماشا کرد.

*گزارش‌های تکمیلی توسط Press Association

© The Independent