علائم مثبت در روند درمانی بوریس جانسون

واکنش جسمانی جانسون به مداوا خوب بوده اما هنوز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری‌ست

 نمایی از ورودی بیمارستان «سنت توماس» در مرکز لندن که نخست وزیر بریتانیا در آنجا بستری‌ست- ISABEL INFANTES / AFP

به گفته دفتر نخست‌وزیری، بوریس جانسون «واکنش خوبی به مداوا داشته» و در وضعیت خوبی قرار دارد ولی هنوز در واحد مراقبت‌های ویژه بیمارستان سنت توماس باقی خواهد ماند.

این خبر بعد از آن منتشر شد که نخست وزیر پس از پذیرش در روز یکشنبه و ۱۰ روز بعد از آنکه به ویروس کرونا مبتلا شد، دومین شب خود را در واحد مراقبت‌های ویژه بیمارستان مرکزی لندن سپری کرد.

سخنگوی رسمی نخست‌وزیر در بعدازظهر چهارشنبه گفت: «وضعیت سلامت نخست‌وزیر ثابت شده است و واکنش خوبی به مداوا داشته است. او تحت مراقبت‌های ویژه در بیمارستان سنت توماس باقی خواهد ماند. روحیه او خیلی خوب است.»

او افزود: «اطلاعاتی که در این خبر ارائه کردیم از بیمارستان سنت توماس به ما داده شده بود و شامل تمام اطلاعاتی است که از نظر تیم پزشکی نخست وزیر، مهم و در ارتباط با وضعیت سلامت او است.»

او ادامه داد آقای جانسون هنگام بستری بودن در واحد مراقبت‌های ویژه کار نخواهد کرد و در این دوران دومینک راب، وزیر امور خارجه و وزیر اول کشور، در غیبت او وظایفش را عهده‌دار خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «او با کسانی که می‌خواهد امکان ارتباط دارد و همواره از توصیه‌های پزشکان پیروی می‌کند.»

آقای جانسون قبل از بستری شدن در بیمارستان خود را در آپارتمان بالای دفتر نخست وزیری قرنطینه کرده بود و هنوز وظایف خود را در هماهنگ کردن واکنش دولت به این بحران بر عهده داشت.

پیشتر، ادوارد آرگار، وزیر بهداشت به برنامه «امروز» شبکه ۴ رادیو بی‌بی‌سی گفت به آقای جانسون هنگام بستری بودن در بیمارستان «کمی اکسیژن» داده شده است ولی نیاز به دستگاه تنفس مصنوعی نداشته است.

او گفت: «همه آرزوی شفای عاجل او و کری [سیموندز] را دارند. او فقط نخست وزیر ما نیست بلکه برای خیلی از ما او همکار، رئیس و دوستی عزیز است و همه ما مشتاقانه منتظر شفای عاجل او هستیم.»

در عصر سه‌شنبه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده نیز به جمع رهبران جهان پیوست تا برای نخست وزیر آرزوی شفای عاجل کرده و گفت امریکا برای بهبود سلامت آقای جانسون «دعا» می‌کند.

او گفت: «او به رفیق عزیزی برای ما تبدیل شده است. او عاشق کشورش است و همینطور عاشق ایالات متحده و همیشه با ما بسیار خوب بوده است. هر وقت ما با مشکلی مواجه بوده‌ایم او کنار ما بوده است و ما خیلی قدردان او هستیم.»

دفتر نخست وزیری گفت «بی‌نهایت قدردان» پیام‌های دریافتی حمایت از نخست وزیر از سراسر دنیا است. سخنگوی این دفتر گفت: «به نظرم واکنش عموم مردم در مقابله با ویروس کرونا در کل بی‌نظیر بوده است که نمونه نمادین آن تشویق هر هفته عموم شهروندان از کارمندان نظام پزشکی کشور است.»

© The Independent

بیشتر از جهان