دختری ۱۲ ساله، جوان‌ترین قربانی شناخته شده کووید۱۹ در اروپا شد

تاکنون بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۵ مورد ابتلا در بلژیک گزارش شده است

کادر درمانی بیمارستانی در شهر بروکسل، بلژیک - Kenzo TRIBOUILLARD / AFP

دختری ۱۲ ساله در بلژیک جوان‌ترین قربانی شناخته شده ویروس کرونا در اروپا شد.

دکتر امانوئل آندره، سخنگوی واحد واکنش این کشور به ویروس کرونا، با اعلام این خبر گفت: «این حادثه از نظر احساسی خیلی سخت بود، چون جان یک کودک در میان بود و به شدت باعث ناراحتی جامعه پزشکی و دانشمندان کشور شده است.»

او افزود: «ما در غم خانواده و دوستان او شریک هستیم. این اتفاقی بسیار نادر ولی خیلی غم‌انگیز بود.»

 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جزئیات بیشتری درباره این دختر ارائه نشده است.

دکتر آندره گفت که در طول ۲۴ ساعت گذشته ۹۸ نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند که تعداد آمار کل درگذشتگان را در آن کشور ۱۱.۵ میلیونی به ۷۰۵ نفر رسانده است.

تا کنون بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۵ مورد ابتلا در بلژیک گزارش شده است.

دکتر آندره گفت، مقامات بلژیک انتظار دارند شیوع این بیماری طی روزهای آینده به اوج خود برسد، و افزود: «ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که نزدیک اشباع کامل ظرفیت بیمارستان‌های خود هستیم.»

تعداد روزافزونی از بیمارستان‌ها در سراسر اروپا گفته‌اند که تحت فشار شدید رجوع ده‌ها هزار تن از بیماران ویروس کرونا قرار دارند.

کارشناسان مدعی هستند که شیوع کووید-۱۹ نشان داده است که بعضی از بهترین نظام‌های پزشکی دنیا، به خوبی آماده مقابله با یک بیماری عالم‌گیر نیستند.

برایس دلوینگ، مدیر ماموریت‌های پزشکان بدون مرز در بلژیک، گفت: «اگر سرطان داشته باشید، ترجیح خواهید داد در یکی از بیمارستان‌های اروپا بستری شوید. اما در بیش از ۱۰۰ سال گذشته اروپا شاهد هیچ بیماری همه‌گیر عمده‌ای نبوده است و اکنون نمی‌دانند چگونه با چنین معضلی برخورد کنند.»

آقای دلوینگ و دیگران می‌گویند، رویکرد اروپا در مبارزه با ویروس کرونای جدید در آغاز خیلی سهل‌انگارانه بوده است و کاملا به‌دور از از اصول اساسی بیماری‌شناسی، مانند ردیابی تماس افراد مبتلا با دیگران، با آن برخورد شده است.

© The Independent

بیشتر از جهان