کرونا بزرگترین شرکت هواپیمایی بریتانیا را زمین‌گیر کرد 

کلیه پروازهای «ایزی‌جت» به خاطر محدودت سفر متوقف شده است

ناوگان این هواپیمایی شامل ۳۴۴ هواپیما است- Fabrice COFFRINI / AFP

بزرگترین شرکت هواپیمایی بریتانیا از نظر شمار مسافر، ایزی‌ جت، ناوگان خود متشکل از ۳۴۴ هواپیما را یکسره متوقف کرده است. 

این خطوط هوایی مستقر در لوتون، می‌گوید آخرین پروازش در روز یکشنبه ۲۹ مارس انجام شد و تا اطلاع ثانوی هیچگونه پروازی در اروپا نخواهد داشت. 

این اقدام در پی تعطیلی فعالیت به دلیل «محدودیت‌های بی‌سابقه مسافرتی اعمال شده از سوی دولت‌ها در واکنش به همه‌گیری ویروس کرونا است». 

ایزی جت هیچ تاریخی را برای ازسرگیری فعالیت‌ هواپیماهای تجاری خود اعلام نکرده اما می گوید با اتحادیه حمل‌ونقل توافق کرده که کلیه کارمندان بخش خدمه پروازی مستقر در بریتانیای خود را در ماه آوریل و مه به مرخصی بفرستد. 

خدمه پرواز طی دوران تعطیلی اجباری طبق مقررات دولتی، ۸۰ درصد از حقوق خود را دریافت می‌کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این شرکت به دنبال کمک مالی مضاعف است و می‌گوید:‌ «وضعیت مالی ایزی جت بسیار متعادل است و تا سال ۲۰۲۲ هیچ‌گونه تاریخی برای بازپرداخت وام ندارد.» 

ایزی جت می‌گوید:‌ «در حال مذاکرات با شرکت‌های مالی هستیم که توان مالی ما و مدل تجاری ما را به رسمیت می‌شناسند.»

طی روزهای اخیر، این شرکت بیش از ۶۵۰ پرواز برای نجات مسافران را انجام داده و بیش از ۴۵ هزار مسافر را به کشورهایشان بازگردانده است. 

جوآن لوندگرن، مدیر اجرایی ایزی جت گفت:‌ «باعث افتخار من است که تمامی کارکنان ایزی جت بیشترین تلاششان را در این زمان دشوار به خرج می‌دهند، از جمله بسیاری از کارکنان بخش خدمه پرواز برای انجام پروازهای نجات و بازگرداندن مسافران به خانه‌هایشان داوطلب شدند.» 

او گفت:‌ «خستگی‌ناپذیر تلاش می‌کنیم تا ایزی جت جایگاه مناسب خود را حفظ کند و بر مشکلات ناشی از انتشار ویروس کرونا غلبه کند.» 

این خطوط هوایی می‌گوید «به کار با نهادهای دولتی برای انجام پروازهای بیشتر نجات در صورت تقاضا ادامه می‌دهیم». 

رایان‌ایر، پروازهایی را بین بریتانیا و ایرلند دارد و برخی پروازها به مقصد و یا از مبدا کشورهای قاره اروپا را انجام می‌دهد. بریتیش ایرویز، پروازهای طولانی و کوتاه خود را ادامه می‌دهد. 

© The Independent

بیشتر از جهان