اعلام قرنطینه اجباری در مسکو

مردم چهار ساعت مهلت دارند با این مقررات سخت‌گیرانه جدید هماهنگ شوند

هنوز مشخص نیست قرنطینه تا چه مدت برقرار خواهد بود- REUTERS- SHAMIL ZHUMATOV

مقامات مسکو با اعلام قرنطینه سراسری در این شهر، کسب و کار عادی قسمت اعظم جمعیت ۱۲.۵ میلیون نفری پایتخت روسیه را محدود کردند.

این اقدام جامع‌ترین تلاشی است که تاکنون برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در این کشور صورت می‌گیرد.

این در حالی است که سه روز قبل کرملین اصرار داشت در روسیه « عملاً همه‌گیری وجود ندارد».

شهروندان مسکو حق ندارند از دوشنبه ۳۰ مارس از خانه‌های‌شان بیرون بیایند و فقط شاغلان کارهای کلیدی، فوریت‌های پزشکی، خرید خواروبار و دارو، قدم زدن تا شعاع ۱۰۰ متری خانه و بیرون گذاشتن زباله مستثنا شده است.

آمد و رفت به مسکو را هنوز ممنوع نکرده‌اند ولی تمامی ترددهای دیگر در این شهر به مجوز ویژه نیاز دارد. سرگئی سویانین شهردار مسکو به ساکنان این شهر فقط چهار ساعت مهلت داد که خود را با این مقررات جدید هماهنگ کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق بیانیه‌ای که در تارنمای شخصی شهردار مسکو انتشار یافته است این اقدامات در واکنش به «روند منفی رویدادها» در اروپا و ایالات متحده است.

خبر قرنطینه سراسری مسکو در روزی اعلام شده است که شمار رسمی مبتلایان به کرونا در این شهر به ۱۰۰۰ نفر رسید و آقای سوبیانین از شروع «مرحله جدید» مبارزه با ویروس کرونا در این شهر گفت.

شمار رسمی مبتلایان به کووید- ۱۹ در روسیه کم است ولی با آهنگ فزاینده‌ای رو به افزایش است. کم‌شماری و غیرقابل‌اطمینان بودن نظام آزمایش می‌تواند در ایجاد چنین تصویری از اوضاع دخیل باشد.

مقامات قول داده‌اند که مقرات جدید را با استفاده از «سامانه هوش‌مند پایشگری» اجرا می‌کنند که از قرار معلوم مبتنی بر ردگیری گوشی‌های تلفن همراه و سامانه‌های جدید و پیشرفته چهره‌شناسی با استفاده از دوربین مداربسته(سی‌سی‌تی‌وی) است.

هنوز مشخص نیست قرنطینه تا چه مدت برقرار خواهد بود.

© The Independent

بیشتر از جهان