سگ بازیگر سریال «بازی تاج و تخت» در ده سالگی درگذشت

اودین در اولین قسمت این سریال در نقش یکی از شش توله سگی حضور یافت که وارد خانواده استارک شدند

به گفته خانواده اودین، او به دلیل ابتلا به سرطان جان باخته است- Kevin Winter/Getty Images/AFP

اودین، سگ اسکیمویی که در اولین قسمت سریال «بازی تاج و تخت» نقش سامر را بازی کرد، در سن ده سالگی درگذشت. 

صاحبان اودین این خبر را هفته جاری در رسانه‌های اجتماعی اعلام کردند و گفتند که او را وقتی که هفت هفته‌ سن داشت، به خانه‌شان آورده بودند. آنان گفتند که اودین در دهه گذشته عضو عزیز خانواده‌شان بوده است. 

به گفته خانواده اودین، او به دلیل ابتلا به سرطان جان باخته است. تیم سازنده و دست‌اندرکار «بازی تاج و تخت»، پس از تشخیص بیماری سرطان در اودین، یک به یک تلاش کردند تا برای کمک به فرایند درمان او در دوبلین پول جمع کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیانیه‌ای که در صفحه فیسبوک سگ‌های «بازی تاج‌ و تخت» منتشر شده است، می‌گوید:‌ «خانواده ما از اعلام خبر درگذشت اودین در صبح امروز، بسیار غمگین و دلشکسته است. کلمات قادر به بیان نیست که ما به عنوان خانواده اودین چقدر از این سگ خاص تاثیر گرفتیم. اودین اول عضوی از خانواده بود و وقتی هفت هفته‌اش بود او را آوردیم. همه خواسته‌مان این بود که یک سگ بزرگ بیاوریم که با او به کوهنوردی برویم و عصرها در کنار آتش در کنارمان باشد. هر چیزی بعد از آن، امتیازات اضافی بود. مرگ اودین پایانی است بر یک دهه و یک دوران، چرا که او به دوستان و خانواده ما درس‌های زیادی درباره زندگی داد. او به عنوان یک سگ، بیش از برخی از آدم‌ها داستان‌‌های قابل گفتن دارد.» 

اودین در اولین قسمت از سریال «بازی تاج و تخت» ساخته شبکه تلویزیونی اچ‌بی‌او، و در نقش یکی از شش توله سگی حضور یافت که وارد خانواده استارک شدند. اودین نقش زمان بچگی سامر را بازی کرد که به برن استارک تعلق داشت. 

خانواده او گفتند: «خوش‌بختی بزرگی است که سگ عزیز شما شهرت جهانی پیدا کند و قلب افراد بی‌شماری را برباید. او همیشه عاشق ساحل بود و تا قبل از مرگش، (رفتن به) ساحل تقریبا هر روز جایزه او بود.» 

این بیانیه افزود:‌ «در اواسط هفته بیماری‌اش وخیم‌تر شد و دامپزشکان هر آنچه در توان داشتند، برای حفظ او انجام دادند، اما او در خواب مرد. این که او برای همیشه در اولین بخش از فصل یک سریال تلویزیونی ممتاز بازی تاج و تخت، در نقش سامر، توله متعلق به برن استارک جاودانه شد، برای ما آرامش قلبی می‌آورد.» 

© The Independent

بیشتر از فیلم