سگ پلیسی که دزد عروسک از آب درآمد

مظنون این دزدی‌ها یک سگ گولدن ریتریور به نام بن است

اداره پلیسی در ایالت ماساچوست ماجرای مرموز دزدی اسباب‌بازی‌هایی که برای کودکان نیازمند اهدا شده بود را حل کرد و مجرم چهار دست و پای این دزدی‌ها را درست چند روز مانده به تعطیلات کریسمس پیدا کرد.

اداره پلیس شهر فرانکلین بعد از بررسی ویدئوی دوربین‌های مداربسته خود کشف کرد یکی از سگ‌هایش مشغول دزدین اسباب‌بازی از سطلی بوده که برای اهدای هدایا برای سازمان خیریه سانتا (Santa Foundation) تعبیه شده بود.

مظنون این دزدی‌ها یک سگ گولدن ریتریور به نام بن است که به عنوان یکی از سگ‌های این اداره در زمینه روان‌درمانی مشغول است و در ویدئو در حال دزدین چندین اسباب بازی از آن سطل دیده می‌شود پیش از آنکه راهی محلی نامعلوم شده و از تصویر غیب شود.

بعد از کمی تحقیق و با کمک دوربین گوشی‌های همراه، افسران پلیس توانستند او را هنگام ارتکاب جرم ضبط کرده و ثابت کنند او این اسباب‌بازی‌ها را در زیر میزی برای خود پنهان می‌کند که اداره پلیس آن را «مخفی‌گاه بن‌» می‌نامند. ویدئوی نمکین این ماجرا روز چهارشنبه در فیسبوک منتشر شد.

در این ویدئو که اداره پلیس در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده است، بن در حالی دیده می‌شود که عروسک یک نوزاد را به همراه گهواره‌اش در دهان دارد و ظاهرا به سرعت در حرکت است تا از افسر پلیس فیلمبردار دور شود که مدام از او می‌پرسد: «کجا داری می‌ری؟»

بن هم مشغول دور زدن و فرار سریع از دست افسر پلیس است تا این که به یک دفتر رسیده و خود را زیر میزی در آن مخفی می‌کند. در تمام مدت هم این افسر پلیس وی را دنبال کرده و تلاش وی برای فرار از عدالت را ضبط می‌کند.

اسباب‌بازی‌های دیگری هم در آن دفتر و زیر میز دیده می‌شود و افسر پلیس دیگری شنیده می‌شود که می‌گوید: «تو واقعا گرانبهایی. او چند وقتی است که مشغول جمع‌آوری اسباب‌بازی‌ها در آن گوشه است، مدام اسباب‌بازی‌های مختلف را به آنجا می‌برد.»

اداره پلیس با انتشار این ویدئو در حساب فیسبوک خویش افزود «درس خیلی ارزشمندی» از این ماجرا فراگرفته است.

این اداره نوشت: «وقتی اتاقی دارید پر از اسباب‌بازی‌هایی که آماده ارسال به سازمان خیریه سانتا هستند باید در این اتاق را ببندید.»

راه دیگر این اداره هم آن بود که «اسباب‌بازی‌ها را بالاتر از سطح زمین» گذاشت و اضافه کرد «وگرنه یک سگ گولدن ریتریور کم کم در طول روز تمام آنها را جمع خواهد کرد و آنها را به مخفی‌گاه خویش خواهد برد. با تشکر از افسر کوسون که این دستبرد را با دوربین ضبط کرد.»

© The Independent

بیشتر از زندگی