تاکید مجدد ترامپ بر احتمال قرنطینه «قابل اجرا» در نیویورک و نیوجرسی

کشتی‌ بیمارستانی هزار تخت‌خوابی نیروی دریایی امروز عازم نیویورک شد

دونالد ترامپ، همراه با مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، در مراسم اعزام کشتی‌بیمارستانی نیروی دریایی به نیویورک - JIM WATSON / AFP

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در مراسمی که برای عزیمت کشتی بیمارستانی هزارتخت‌خوابی نیروی دریایی آمریکا به نیویورک٬ در ویرجینیا برگزار شد گفت که از هیچ کاری برای سلامتی مردم نیویورک و مردمی که در سراسر کشور نیازمند هستند دریغ نخواهد کرد. او همچنین هر کسی از شهر نیویورک به خارج از آن سفر می کند باید ۱۴ روز خود را قرنطینه کند. او وعده‌داد که ایالت‌های نیویورک و نیوجرسی  وکنتیکت قرنطینه را اعمال کنند. او در خصوص زمان، شرایط و نحوه اعمال چنین قرنطینه‌ای سخن نگفت. 

فرماندار فلوریدا پیش ازاین از کسانی که از نیویورک به این ایالت سفر می‌کنند خواسته بود که به محض رسیدن به این ایالت، ۱۴ روز خود را قرنطینه کنند. 

کشتی بیمارستانی نیروی دریایی آمریکا ۱۲۰۰ کادر پزشکی و یک هزار تخت خواهد داشت و بیشتر مواردی که ربطی به کرونا را نخواهند داشت برای معالجه به آن فرستاده خواهند شد تا بیمارستان‌هایی که بیشتر از ظرفیت خود مشغول معالجه بیماران کرونایی هستند، فضای بیشتری برای ادامه کار خود داشته باشند.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در این مراسم حضور داشت و گفت که نیروهای نظامی آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا آمادگی کامل خواهند داشت. 

کشتی بیمارستان نیروهای دریایی «کامفورت» از نورفولک ایالت ویرجینیا امروز به مقصد نیویورک حرکت خواهد کرد. 

آقای ترامپ در مراسم اعزام این کشتی به نیویورک اطلاعاتی در خصوص اقدامات دولت آمریکا برای تامین نیازهای ایالت‌های مختلف ارایه کرد و از جمله از تهیه و ارسال ۱۱.۶ میلیون ماسک، ۵ میلیون محافظ صورت و بیش از ۴ میلیون لباس محافظتی خبر داد. او گفت که از شرکت‌ جنرال موتورز خواسته است که دستگاه‌های کمک‌تفنسی یا ونتالیتور تولید کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ترامپ با اشاره به اینکه پس از اعلام تست مثبت بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، با او صحبت کرده است گفت که «اولین چیزی که او گفت این بود که به ونتالیتور نیاز داریم.» به گفته آقای ترامپ، آمریکا در صد روز آینده به اندازه‌ای به ونتالیتور نیاز دارد که در شرایط عادی در طول یک سال ممکن است نیاز داشته باشد. او همچنین در خصوص همکاری شرکت‌های خصوصی برای تامین نیازهای دولت گفت که شرکت بویینگ، هواپیماهای خود را برای ارسال تجهیزات پزشکی و محافظتی به دولت کمک داده است. 

رییس جمهوری آمریکا در این مراسم همچنین با اشاره به بسته‌حمایتی ۲.۲ تریلیون دلاری تصویب شده توسط کنگره گفت که این بسته حمایتی می‌تواند تا ۶.۲ تریلیون دلار بیشتر شود. او سپس به جزییات بیشتری از این بسته حمایتی اشاره کرده از جمله حمایت گسترده از بیمارستان‌ها که کمکی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار است و دیگر آنکه بدهی‌های دانشجویی تعلیق خواهد شد. 

در ادامه او به تکرار موضوعاتی پرداخت که بارها در طی چند روز گذشته به آنها اشاره کرده بود از جمله تاخیر دادن ارسال فرم‌های مالیاتی تا ماه ژوییه. آقای ترامپ بار دیگر به درمان و همچنین واکسن مربوط به کرونا اشاره کرد و گفت چنین اتفاقی «بازی را تغییر خواهد داد». او همچنین آمریکا را کشوری با منابع زیاد و «کاراکتراستثنایی» نامید و اضافه کرد «با کمک دانش مبدعان و دانشمندان آمریکا این جنگ را شکست خواهیم داد و خیلی سریع با کمترین میزان مرگ. ما در یک روز آنقدر تست می‌کنیم که کشورهای دیگر در یک هفته یا یک ماه تست می‌کنند. من خیلی مفتخرم که رییس‌جمهوری شما باشم.»

اظهارات ترامپ در حالی مطرح می‌شود که امروز تعداد موارد مرگ در نیویورک از رقم ۵۱۹ روز گذشته به ۷۲۹ نفر رسید. فرماندار این ایالت گفته است که نیازمند ۱۴۰ هزار تخت‌بیمارستانی برای رد کردن از پیک بالای منحنی کرونااست. هم اکنون تقریبا نیمی از بیش از یک صدهزار مورد شناسایی شده به کرونا در آمریکا، در ایالت نیویورک هستند. 

آخرین عدد اعلام شده در ظهر روز شنبه ۲۸ مارس، ۱۱۲۴۷۰ بوده است. 

اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک، در خصوص قرنطینه کردن نیویورک که توسط ترامپ مطرح شده است امروز گفت که «اصلا نمی‌توانم بهفمم یعنی چه و از نظر قانونی چطور می‌تواند (این قرنطینه) انجام شود». 

بیشتر از