قبض گاز و برق، کرونا را به خانه‌هایتان می‌آورد

در بریتانیا بیش از دو میلیون نفر برای پرداخت قبوضشان خود را در معرض سرایت کووید ۱۹ قرار می‌دهند

شرکت‌های برق و گاز اپلیکیشنی عرضه کرده‌اند که به مشتریانشان امکان می‌دهد برق و گاز مورد نیازشان را از خانه خریداری کنند - Glyn KIRK / AFP

 میلیون ها بریتانیایی همچنان برای تجدید کارت پرداخت سوخت مورد نیازشان از خانه خارج می‌شوند و خود و دیگران را در معرض ابتلا به کووید ۱۹ قرار می دهند.

هرچند ۳.۴ میلیون واحد مسکونی در بریتانیا برای پیش پرداخت قبض‌های گاز و برق مصرفیشان از طریق اینترنت نام‌نویسی کرده‌اند، اما نیمی از کسانی که دارای کنتور هوشمند هستند، همچنان برای افزودن وجه به کارت‌هایشان، از خانه خارج شده و به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنند. 

به این ترتیب، بیش از دو میلیون بزرگسال بدون آن که ضرورتی باشد، خود را در معرض ابتلا به کووید ۱۹ قرار می‌دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این در حالی‌ست که شرکت‌های برق و گاز اپلیکیشنی ایجاد کرده‌اند که به مشتریانشان امکان می‌دهد برق و گاز مورد نیازشان را از خانه خریداری کنند.

بیل بولن، بنیانگذار و مدیر شرکت برق و گاز «یوتیلیا»، می‌گوید:«این بزرگترین تهدید (علیه جان انسان‌ها) برای نسل‌هاست. مردم ویروس را گسترش می‌دهند. پس همه ما باید در خانه بمانیم مگر آن که واقعا لازم باشد خارج شویم. این برخورد برای نجات جان‌هاست.»

«پیام روشن و صریح من این است که هیچ‌کس نباید در طول بحران کووید ۱۹ برای خرید سوخت از خانه خارج شود.»

 «اگر دارای کنتور هوشمند هستید، می توانید از خانه مقدار سوختی را که لازم دارید خریداری کنید.»

«در چند هفته گذشته، تعداد کسانی که به توصیه ما توجه کرده‌اند به‌شدت افزایش یافته است. حدود ۵۸ هزار نفر اپلیکیشن «مای یوتیلتیا» را دانلود کرده‌اند که به معنی ۱۰۷ درصد افزایش نسبت به ماه گذشته است، اما هنوز ۴۵ درصد مشتریان ما برای خرید سوخت به فروشگاه‌ها می‌روند که اگر در سطح کشور و کلیه عرضه‌کنندگان سوخت  بسنجید، به معنای دو میلیون واحد مسکونی است.» 

«کلیه مشتریان برنامه «پرداخت از قبل» که دارای کنتورهای هوشمند هستند، چه عضو «مای یوتیلیا» باشند، چه نباشند، می‌توانند از طریق تلفن، تارنما یا نرم‌افزارهای ویژه تامینکنندگان، سوختشان سوخت مورد نیازشان را خریداری کنند.»

«در مورد مشتریان سالمند یا کسانی که با مشکل روبه‌رو هستند، از همسایگان یا دوستان معتمدشان تقاضا داریم اپلیکشن ویژه پرداخت را برایشان دانلود کنند  و سوخت مورد نیازشان را به نیابت از آن‌ها خریداری کنند.»

© The Independent